اقتصاد بحران زده آمریکا اوباما را از خواب زمستانی بیدار کرده است

۲۳م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اوباما به این نتیجه رسیده که باید به خشونت و درگیری پایان دهد و به دنبال برقراری صلح و آرامش باشد چرا که آمریکا با هزینه‌های بالایی در این زمینه روبرو بوده است.

محمد ساجدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به روی کار آمدن چهره‌های جدید در کاخ سفید گفت:  معرفی چهره‌های جدید از سوی اوباما به دلیل هم‌سویی آنها با اهداف وی بوده چراکه رئیس جمهوری آمریکا سعی دارد از این طریق برنامه‌های خود را با جدیت بیشتری دنبال کند.

وی افزود: اوباما با انتخاب “هگل”و “برنان” به سمت وزیر دفاع و رئیس سازمان سیا سعی دارد از خشونت‌ها در آمریکا بکاهد و این مسئله را مهم‌ترین دغدغه خود می‌داند.

ساجدی تصریح کرد: انتخاب هاگل و برنان با سیاست‌های ضد صهیونیستی که دارند به نوعی دوری آمریکا از لابی رژیم غاصب صهیونیستی است.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: اوباما به این نتیجه رسیده که باید به خشونت و درگیری پایان دهد و به دنبال برقراری صلح و آرامش باشد چرا که آمریکا با هزینه‌های بالایی در این زمینه روبرو بوده بنابراین باید برای کاهش این هزینه‌ها نیروهای نظامی خود را از عراق و افغانستان خارج کند تا اقتصاد بحران زده این کشور بیش از پیش تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

وی در پایان با اشاره به مذاکرات آتی ایران و گروه ۱+۵ خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات آتی جمهوری اسلامی ایران با  اعضای ۱+۵  به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکند چرا که طرف غربی سعی دارد با طولانی کردن روند مذاکرات حل پرونده هسته‌ای ایران را به تعویق بیاندازد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.