اقتصاد جهانی نیازمند “بازارهای نوظهور” آسیایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

“ژو مین”، معاون صندوق بین المللی پول اعلام کرد؛ “بازارهای نوظهور” سردمدار توسعه جهانی می باشند و در بیش از ۸۰ درصد از رشد اقتصادی جهان در سال‌های آتی سهم دارند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، “ژو” در دالیان در شمال شرقی چین در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاهش قریب الوقوع برنامه بانک مرکزی آمریکا در ارتباط با خرید اوراق قرضه بی‌شک تأثیراتی گسترده در سطح جهان خواهد داشت اما بعید به نظر می رسد “بازارهای نوظهور” دچار بحران شوند.

اظهارات “ژو مین” پس از آن بیان شد که نگرانی دربارهٔ کاهش برنامه خرید اوراق قرضه به ارزش ۸۵ میلیارد دلار در سال سبب بروز وحشت در “بازارهای نوظهور” از قبیل هند و اندونزی شد و نگرانی ها را دربارهٔ وقوع بحران مالی دیگر افزایش داد.

“ژو” با اشاره به کاهش میزان بدهی‌ها و افزایش ذخایر ارزی گفت: در مقایسه با ۵ سال پیش، این بازارها در حال حاضر در وضعیت بهتری برای مقابله با شوک احتمالی قرار دارند.

وی همچنین از بانک مرکزی آمریکا خواست سیاست شفاف سازی خود را گسترش دهد و با دقت، زمان کاهش برنامه خرید اوراق قرضه را اعلام کند تا “بازارهای نوظهور” بتوانند بهتر خود را آماده کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.