اقتصاد مقاومتی عدم خود باختگی در مقابل تهدیدات دشمنان است

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از دیر باز جزء آموزه دینی ملت ایران بوده است، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی عدم خودباختگی در مقابل تهدیدات دشمنان است.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از دیر باز جزء  آموزه دینی ما بوده است، گفت: ما در مقابل حمله دشمنان یک مقاومتی به نام عاشورا در مقابل هر حرکت و فشار اقتصادی یک حرکتی به نام رمضان داریم لذا ما از قبل تربیت‌شده اقتصاد مقاومتی هستیم.
وی در ادامه اقتصاد مقاومتی با وجود  تحریم و فشارهای دشمنان را به بدن سالم و بیماری که بر بدن حادث می‌شود، تشبیه کرد و افزود: اگر یک بدن آماده و ورزیده باشد در مقابل هر نوع بیماری که ممکن است از بیرون پدیدار شود مقاوم است، بنابراین امروز هم اگر ما توان و قدرت اقتصادی کشور را بالا ببریم غرب از راه اقتصاد، تحریم و خیال‌های خامی که در سر می پروراند، نخواهد توانست ضربه‌ای به کشور وارد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه تصریح کرد: هر بیماری ممکن است محدودیت‌هایی به همراه  داشته باشد اما مقاومت بدن در مقابل آن باعث می‌شود که این محدودیت‌ها زود گذر باشد و بدن دوباره شادابی و سلامتی خود را بیابد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیکره اقتصادی کشور باید براساس توانمندی‌های داخلی سامان یابد گفت: اگر براساس فرمایش مقام معظم رهبری که در ابتدای سال مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مطرح شده عمل کنیم یعنی به آنچه خودمان داریم بها دهیم می‌توانیم بی‌نیاز از هر چیزی شویم که دشمنان ما می‌خواهند با منت به ما بدهند.

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به تحریم بنزین که از سوی غرب بر کشورمان تحمیل شده، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی اصولی از بنزینی که هر روزه به کشور وارد می‌شد بی‌نیاز شدیم با تولید بنزین در داخل کشور تیر آنها به سنگ خورد و این پیروزی در صورتی است که مهمترین تهدیدی که از سوی غرب و آمریکا مطرح می‌شود تحریم بنزین بود که ما توانستیم با یک نوع مقاومت و برنامه ریزی درست از همان مقدار بنزینی که در داخل کشور داشتیم بهره‌مند شویم بنابراین اقتصاد مقاومتی اقتصاد جانشینی و جایگزینی است یعنی زمانی که دشمن می‌تواند از یک نقطه به ما فشار بیاورد ما خودمان را تقویت کنیم و بتوانیم مقابل تهدیدات بایستیم.

مصری با بیان اینکه یکی دیگر از ابعاد اقتصاد مقاومتی، عدم خود باختگی در مقابل تهدیداتی است که از سوی دشمنان مطرح می‌شود، اظهار داشت: ما نباید با هر حرکتی که دشمن انجام می‌دهد گمان کنیم که به آنها نیاز داریم بلکه اگر محکم بایستیم هیچ نیازی به آنها نداریم و خودمان می‌توانیم نیازهای خود را تامین کنیم.
انتهای پیام/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.