اقتصاد مقاومتی باید گفتمان غالب در سطح جامعه شود/ مجلس قوانینی متناسب با اقتصاد مقاومتی وضع کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاوم در برابر تهدیدهای خارجی است، گفت: دانشگاهیان وظیفه همراه کردن مردم و تبدیل اقتصاد مقاومتی به عنوان گفتمان غالب در سطح جامعه را دارند.

“مصطفی طاهری” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبردی است که رهبر معظم انقلاب در این چند ساله برای تقویت نظام اقتصادی کشور توصیه کردند، گفت: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که از سوی ایشان اولین بار در سال ۸۹ مطرح شد و به معنی استفاده از ظرفیت‌های کشور برای رشد و پیشرفت در حوزه اقتصاد است به نحوی که در مقابل حرکات دشمنان مقاوم باشیم.

وی تصریح کرد: اتخاذ راهبرد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به این دلیل بوده است که ایشان با رصد کاملی که از اوضاع داخلی کشور و بررسی سیاست‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند به این جمع بندی در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ رسیدند که اگر قرار باشد نقطه فشاری بر روی مردم از سوی دشمنان به وجود بیاید، این نقطه حوزه اقتصاد است که فرمایشات ایشان در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم‌چنین نام‌گذاری سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد و… همه نشان‌دهنده این تدبیر بوده است.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: برداشت غلطی که ممکن است در ذهن عده‌ای وجود داشته باشد این است که اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد ریاضتی است که این تصور غلطی است.

طاهری افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مقاوم در برابر تهدیدهای خارجی و دارای ارکانی مثل اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد درون‌زا و تکیه داشتن بر ظرفیت‌های درونی، کاهش وابستگی به نفت و… است که باید دنبال شود.
 
وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف در قبال تحقق سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مسئولیت دارند، گفت: بیش‌ترین بار مسئولیت بر روی نخبگان و خواص است که باید با توجیه و راهنمایی کردن مردم آنان را با سیاست‌های مد نظر رهبری همراه کنند.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مجلس که شأن قانون‌گذاری را در کشور دارد باید متناسب با سیاست اقتصاد مقاومتی به تصویب قوانینی مبادرت بورزد تا دولت موظف به اجرای آن شود، مطرح کرد: مسئولان دولتی موظف هستند که متناسب با این سیاست‌ها و قوانین، امور کشور را اداره کنند.

طاهری افزود: رسانه‌ها وظیفه خطیر فرهنگ‌سازی را برعهده دارند که باید در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی عمل کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه مطالبه از مسئولان یکی از وظایف دانشگاهیان و نخبگان برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان وظیفه همراه کردن مردم و تبدیل اقتصاد مقاومتی به عنوان گفتمان غالب در سطح جامعه را دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.