اقتصاد مقاومتی منجر به پیشرفت درون‌زا می‌شود/نفی خام فروشی در اقتصاد مقاومتی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با تأکید بر اینکه مقصود از اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد ریاضتی یا اقتصاد منفعل و تدافعی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی ساختاری است که مبتنی بر منابع داخلی، ظرفیت‌های نیروی انسانی، دانش موجود در کشور و امکاناتی‌است که می‌تواند منجر پیشرفت درون‌زا شود.

“میکائیل دیانی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه مقصود از اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد ریاضتی یا اقتصاد منفعل و تدافعی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی ساختاری است که مبتنی بر منابع داخلی، ظرفیت‌های نیروی انسانی، دانش موجود در کشور و امکاناتی‌است که می‌تواند منجر پیشرفت درون‌زا شود.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفا در زمان جنگ کار برد ندارد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی قدم اول را ساخت قدرت درونی تقویت می‌کند و نیاز کشور را به لحاظ محصول و مصرف و اشتغال و کار بر آورده می‌‌کند و قدم بعدی فتح بازارهای خارجی است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور با تأکید بر اینکه برای دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری بایستی رویکردهای خود را تنظیم کنیم، تصریح کرد: مسئولان بپذیرند که مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی از داخل به مرزهای کشور می‌گذرد و انقلاب اسلامی برای اثبات کارآمدی مدلی از پیشرفت را باید در دستور کار قرار دهد که درون‌زا باشد نه متکی به سیاست خارجه که در آن بیش از ۸۰ درصد، وابسته تحولات خارج از کشور خواهیم بود.
 
دیانی افزود: پس از تثبیت این رویکرد که شاید مهم‌ترین مرحله باشد چهار حلقه اقتصاد مقاومتی باید شکل بگیرد که حمایت مردم از تولید داخلی؛ حمایت دولت از تولید داخلی، تغییر الگوی مصرف و پایین آورن مصرف کالا، اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به بنگاه‌های تجاری و تولید محصول است.
 
وی اضافه کرد: اتصال این چهار حلقه می‌تواند زنجیره اقتصاد مقاومتی را در کشور شکل دهد که در این بین آموزش‌های عمومی و تخصصی در صدا و سیما، محیط‌های آموزشی و آکادمیک می‌تواند ثمربخش باشد.
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور ابراز داشت: نکته دیگری که در اقتصاد مقاومتی باید ایجاد شود خروج از اقتصاد تک‌محصولی است؛ اقتصادی که مبتنی بر فروش نفت باشد نمی‌تواند کارایی لازم را در سیستم اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
 
دیانس با اشاره به اینکه در سیستم اقتصاد مقاومتی خام‌فروشی جایی ندارد و بایستی بر تمام کالاها ارزش افزوده ایجاد شود، خاطرنشان کرد: ایجاد این ارزش افزوده هم به رشد اقتصاد داخلی کمک کرده و هم ما را نسبت به کالاهای مصرفی وارداتی بیمه می‌کند و هم سطح اشتغال را در جامعه افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.