اقتصاد “منطقه یورو”در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ همچنان درجا زد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آمارهای رسمی نشان می‌دهد میزان انقباض اقتصادی سالانه منطقه یورو در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴، ۰.۳ درصد بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، آمارهایی که اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) منتشر کرد نسبت به تخمین‌های قبلی که این رقم را ۰.۴درصد پیش بینی کرده بودند اندکی بهتر است.

یورواستات در سومین و آخرین اصلاحیه خود دربارهٔ این داده‌ها، انقباض اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۴ را تایید کرد.

با این وجود، میزان بیکاری در منطقه یورو در بحبوحه رشد کند اقتصادی در رقم ۱۲.۱درصد ثابت مانده است و این به معنای بیکاری ۱۹ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر از مردم این منطقه است.

میزان بیکاری در یونان و اسپانیا با حدود ۲۷ درصد در بالاترین سطح قرار دارد. نسل جوان از این مساله بیش‌ترین آسیب را دیده‌اند و از هر ۵ جوان تقریبا ۳ نفر بیکار می باشند.

بحران بدهی بلندمدت منطقه یورو که اواخر سال ۲۰۰۹ در یونان آغاز شد و سپس در سال ۲۰۱۱به ایتالیا، اسپانیا و فرانسه رسید نه تنها برای اروپا بلکه برای بسیاری از اقتصادهای سایر کشورهای توسعه یافته نیز نوعی تهدید به شمار می‌رود.

بحران وخیم بدهی، دولت‌های عضو اتحادیه اروپا را به اتخاذ تدابیر ریاضتی و اصلاحات اقتصادی سختگیرانه وادار کرده است که به بروز مواردی از ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراضات گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی منجر شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.