اقتصاد پایتخت تعطیل نیست

جام جم آنلاین: با وجود تعطیلی ادارات دولتی و برخی نهادها و موسسات در ایام برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد مراکز اقتصادی و بازارتهران همچنان در این ایام به فعالیت خود ادامه داده و شعب منتخب بانک ها نیز فعالیت خود را در این ایام پی خواهند گرفت.

خبرنگار جام‌جم کسب اطلاع کرد هیچکدام از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید بزرگ تهران در ایام برگزاری اجلاس تهران تعطیل نبوده و فعالیت آنها ادامه خواهد داشت.

براساس این پیگیری‌ها، تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، رفاه و هایپراستار در این ایام طبق روزهای معمول فعال خواهد بود.

اما احتمال این که در برخی شعب این فروشگاه که در مسیر تردد مقامات شرکت‌کننده در اجلاس است محدودیت ایجاد شود، وجود دارد.

بازار بزرگ تهران تعطیل نیست

همچنین در ایام برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد بازار بزرگ تهران و صنف طلافروشان تعطیل نبوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فعالیت مراکز بزرگ خرید

پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی است مراکز بزرگ خرید تهران مانند تندیس، میلاد نور، تیراژه و مرکز خرید پایتخت تعطیل نبوده و هیچ‌گونه محدودیتی تاکنون برای فعالیت فروشگاه‌ها در این مراکز ایجاد نشده است. این گزارش حاکی است احتمالا مراکز خریدی که اطراف یا در مسیر برگزاری اجلاس وجود دارد با محدودیت ترافیکی روبه‌رو شود و مراکز خرید تعطیل یا کاهش ساعت فعالیت داشته باشد.

تامین سوخت جایگاه‌ها مشکلی ندارد

یک مقام مسوول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اعلام کرد در ایام تعطیلات پنج روزه تهران هیچ یک از جایگاه‌های عرضه سوخت تعطیل نیست و تامین سوخت مورد نیاز شهروندان مشکلی ندارد.

همه اصناف در ایام برگزاری اجلاس فعال هستند

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به این‌که رونق موجود در بازار در زمان برگزاری نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، بیش از پیش و دوچندان است، گفت: همه اصناف کشور غیر از برخی واحدهای صنفی پیرامون محل برگزاری اجلاس،‌ از پنجم تا دهم شهریور به صورت مضاعف فعال خواهند بود.

احمد کریمی با اعلام این که هم‌اکنون حدود ۱۳۰ صنف مختلف در کشور دسته‌بندی و در شورای اصناف ثبت شده‌اند، افزود: یکی از اهداف جانبی برگزاری این نشست نمایش رونق و زنده‌بودن بازار و مراکز تجاری ایران است.

وی تصریح کرد: خلاف تصور موجود در میان شهروندان، مطلوب ما در زمان برگزاری نشست غیرمتعهدها،‌ پویایی شهر و تردد روان و سیال خیابان‌ها و پیاده‌روهاست، بنابراین شایسته است همه صنوف با تلاش مضاعف در زمان برگزاری اجلاس حتی زمان کاری خود را افزایش دهند.

به گفته این مقام مسوول برای سهولت تردد و تسریع در خدمت‌رسانی به مهمانان، برخی واحدهای صنفی موجود در محل برگزاری اجلاس به طور موقت در زمان برگزاری این نشست فعالیت محدودی خواهند داشت.

پیش از این رییس شورای اصناف نیز قویا تعطیلی هر گونه واحد صنفی را در تهران و شهرستان‌ها تکذیب کرده بود.

برنامه فرودگاه مهرآباد در ایام اجلاس

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در ایام برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد محدودیت‌هایی را برای پروازهای داخلی ایجاد کرده و در این ایام تنها میزبان مهمانان اجلاس خواهد بود.

براساس این گزارش محمد خداکرمی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ فروند هواپیما از سراسر جهان به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد پرواز داشته باشند گفت، به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای پروازهای VIP سران روزهای هشتم تا دوازدهم شهریور در این فرودگاه محدودیت پروازی اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که پروازهای فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت، گفت: مسافران می‌توانند جهت اطلاع و استعلام از آخرین وضع پروازهای خود با شرکت‌های مربوط تماس حاصل کنند.

این گزارش حاکی است، مسافران می‌توانند برای اطلاع از وضع پروازهای خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

خدمات‌رسانی بیش از ۳۰۰ شعبه بانکی

دبیر شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بانک‌ها اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ شعبه بانک‌ها در روزهای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در شهر تهران آماده عرضه خدمات بانکی به شهروندان است.

محمدرضا غفوری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: در نشست مسئولان بانک‌های دولتی و خصوصی که بیشترین شعبه و مراجعه کنندگان را دارند، مقرر شد بیش از ۳۰۰ شعبه از این بانک‌ها در روزهای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر باشد و خدمات بانکی را به شهروندان ارائه کند.

غفوری گفت: شعب کشیک بانک‌ها تقریبا همه امور بانکی شهروندان را انجام خواهد داد و با توجه به فراگیر بودن بیشتر حساب‌های جاری مشکلی برای وصول چک‌ها نیز نخواهد بود.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بانک‌ها با اشاره به فعال بودن امور ستادی و پشتیبانی بانک‌ها در ایام تعطیلات برگزاری اجلاس غیرمتعهدها اظهار کرد: در این مدت دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها نیز رصد می‌شود تا بموقع عملیات پول‌رسانی و رفع نواقص احتمالی آنها انجام شود.

بیمه ایران

شرکت سهامی بیمه ایران، فهرست شعب کشیک خود را در زمان برگزاری شانزدهمین نشست اجلاس سران غیرمتعهد در تهران اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در حالی که تهران خود را برای میزبانی از سران جنبش غیرمتعهدها آماده می‌کند، ستادهای بیمه ایران نیز از هفتم تا یازدهم شهریور ماه همسو با سایر مراکز و نهادهای دولتی تعطیل خواهد بود، اما برای معطل نماندن خدمات بیمه‌ای در این مدت تعدادی از شعب این شرکت به صورت فوق‌العاده آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌گذاران هستند.

بر این اساس، ‌شعب ممتاز شرق در سه‌راه تهرانپارس کیلومتر یک جاده آبعلی و هلال‌احمر در خیابان هلال‌احمر در بخش‌های تمدید، صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت به صورت فوق‌العاده باز هستند.

همچنین شعبه ممتاز غرب در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج در بخش پرداخت خسارت و شعبه ۱۷ شهریور در خیابان ۱۷ شهریور در بخش‌های تمدید و صدور بیمه‌نامه دایر خواهند بود.

این در حالی است که واحدهای پرداخت خسارت سیار خودرو این شرکت نیز در مبادی ورودی شهر تهران جهت پرداخت خسارت و مشاوره به بیمه‌گذاران آماده است.‌علاوه بر این، کارکنان بخش درمان معاونت اجرایی این شرکت در خیابان مطهری نیز برای صدور معرفی‌نامه به بیمه‌گذاران متقاضی در محل کار خود حاضر خواهند بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه ایران، تمامی شعب کشیک‌های این شرکت از ساعت هشت صبح تا ۱۴ دایر بوده و خدمات بیمه‌ای به بیمه‌گذاران ارائه خواهند کرد.

بیمه آسیا و البرز تعطیل

با این وجود تمامی ستادها و شعب دو بیمه آسیا و البرز طی اجلاس غیرمتعهدها تعطیل هستند. خبرنگار ما در تماس با روابط عمومی این دو شرکت مطلع شد ارائه خدمات بیمه‌ای آنها از یکشنبه آینده آغاز خواهد شد.

بورس تهران تعطیل است

معاون سازمان بورس گفت: با توجه به عدم فعالیت سامانه معاملاتی بازار سرمایه در روزهای هفتم تا یازدهم شهریور، هر سه بورس کشور تعطیلند، اما تالارهای منطقه‌ای بورس در شهرستان‌ها باز خواهد بود.

سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، بورس‌های اوراق بهادار، کالا و فرابورس و سپرده‌گذاری مرکزی تعطیلند. سامانه معاملاتی هم در روزهای یادشده فعال نخواهد بود.

وی ادامه داد: به همین علت معاملاتی در روزهای فوق (حتی معاملات آتی سکه) انجام نخواهد شد، ولی بورس‌های منطقه‌ای کشور باز خواهند بود و به مراجعه‌کنندگان سرویس خواهند داد. همچنین کارگزاران فعال در تالارهای منطقه‌ای هم می‌توانند فعال باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.