اقتصاد پایدار، بهترین ساز و کار برای پیشرفت “اقتصاد” کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: بهترین ساز و کار برای پیشرفت اقتصاد کشور این است که مسئولان با توجه به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مزیتی، اقتصاد پایدار را برای کشور تدارک ببینند.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی بهترین سازوکار برای پیشرفت اقتصاد کشور این است که مسئولین کشور با توجه به اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مزیتی، اقتصاد پایدار را برای کشور تدارک ببینند. 

پتانسیل‌های موجود در کشور ما نسبت به کشورهای منطقه بسیار چشم گیر‌تر و برجسته‌تر است از جمله اینکه کشور ایران امن‌ترین و پرسود‌ترین راه برای ترانزیت کالا است، سوال اینجاست که آیا ما از مقام این ظرفیت استفاده می‌کنیم؟ 

وی ادامه داد: در اقتصاد سالهای اخیر آنچه بیش از همه به چشم می‌آید این است که هر کس ساز خود را کوک می‌کند و این به معنی درجا زدن در اقتصاد است. در این میان احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه سبب می‌شود تا قادر به طراحی اهداف مورد نظری باشیم. 

طاهری عنوان کرد: وظیفه سازمان برنامه و بودجه در موقعیت تحمیلی و تحریمی فعلی برنامه ریزی مدون است تا کشور از این چند دستگی برای تصمیم گیری در اقتصاد رهایی یابد.
 
مسئولین باید به شدت مراقب باشند تا مسائل سیاسی در حوزه‌های تخصصی اقتصادی اشراف پیدا نکند. 

این کار‌شناس اقتصادی معتقد است، باید اصلاحاتی در کاربرد روش‌های اقتصادی به کار ببریم تا از روزمرگی که درد اصلی اقتصاد ایران است خارج شویم. 

به بیان بهتر اقتصاد نمی‌تواند خصولتی اداره شود بلکه باید یا به طور کامل خصوصی باشد یا دولتی.  
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.