اقداماتی مانند برگزاری”هفته کتاب” یعنی ادبیات زنده است

۲۲ آبان ،

یک نویسنده گفت: با وجود مشکلات مختلف پیش آمده در صنعت نشر، اقدامات صورت گرفته در ایامی چون “هفته کتاب” یعنی ادبیات زنده است و شاید تنها همین انتظار را باید در حال حاضر داشت.

به گزارش تفسیریممتازنیوز، مجید قیصری نویسنده در گفت‌وگو با ستاد اطلاع ‌ رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، درباره کتاب “سه کاهن” اظهار کرد: “سه کاهن” که قرار است به مناسبت “هفته کتاب” از سوی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان رونمایی شود، درباره کاهنانی است که در طول زندگی پیامبر اعظم (ص) قصد تعرض و ربایش ایشان را داشتند تا حضرت را از سر راه خود بردارند. اما در نهایت پیامبر (ص) به اذن خدا از این اتفاقات به سلامت گذر کردند.
وی با بیان این که کتاب روایت یکی از توطئه‌های کاهنان برای ربایش پیامبر (ص) است، گفت: نگارش این کتاب سال ۸۹ به پایان رسید و چند سال برای تالیف آن تحقیق و پژوهش کردم.
نویسنده “گوساله سرگردان” هم‌چنین درباره برپایی “هفته کتاب” ابراز کرد: شرایط جامعه برای نشر مطلوب نیست و اگر ارزیابی از این وضعیت داشته باشیم می‌بینیم حتی با تیراژ یک هزار و دو هزار برای کتاب، حال ادبیات خوب نبود چه برسد امروز که درگیر گرانی کاغذ هستیم اما به هر حال نهادهای مختلف دولتی و خصوصی فعالیت خود را می‌کنند و همین قابل ستایش است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود مشکلات مختلف پیش آمده در صنعت نشر، امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در ایامی چون “هفته کتاب” بگوییم ادبیات زنده است و شاید تنها همین انتظار را باید در حال حاضر داشت.
رمان “سه کاهن” مجید قیصری پاسخی در توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص) بوده و قرار است در ایام بیستیمن دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از سوی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان رونمایی شود.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می ‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.