اقدامات ایران برای رفع نیازهای ضروری ۲۰۰ هزار آواره سوری در لبنان

۳۰م دیماه ،

333-45.jpg

سفیر ایران در لبنان گفت: ایران برای رفع نیازهای ضروری ۲۰۰ هزار آواره سوری، ۳۰ هزار بسته غذایی و پتو در اختیار آوارگان سوری قرار می‌دهد.

غضنفر رکن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: براساس اعلام وزارت امور اجتماعی لبنان ۲۰۰ هزار آواره از سوریه به لبنان پناه برده‌اند که اکثراً زنان و کودکانی می باشند که در سرما، با کمبود حتی مایحتاج غذایی و ضروری‌ترین نیازهای اولیه زندگی‌شان مواجه می باشند. جمهوری اسلامی ایران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد. بنابراین با مقامات دولت لبنان‌ دیدارهایی انجام شد و آمادگی خود را برای انجام هرگونه مساعدت اعلام کردیم.

وی افزود: با توجه به فوریت داشتن این مساله در اولین اقدام در دیدار با نخست وزیر لبنان تاکید کردیم، آمادگی داریم ۳۰ هزار بسته غذایی و پتو در اختیار آوارگان سوری قرار دهیم و در این فصل سرما ضروری‌ترین نیازهای آنها را تامین و برای ۳۰ هزار خانواده آواره سوری و فلسطینی که در اثر بحران سوریه در مناطق مختلف لبنان حضور دارند این امکانات را فراهم کنیم.

رکن آبادی اظهارکرد: کمک‌ها بدون استثنا شامل حال کلیه آوارگان و در کلیه مناطق لبنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اول وزیر لبنان از اقدام ایران بسیار تشکر کرد افزود: نجیب میقاتی این اقدام انسان‌دوستانه که در جهت تامین ضروری‌ترین نیازهای آوارگان صورت گرفت را مورد تجمید قرار داد و از این اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

سفیر ایران در بیروت ادامه داد: در روزهای قبل کار آماده‌سازی بسته‌های غذایی آغاز شده که در سه روز آینده به صورت کامل آماده خواهد شد. این ۳۰ هزار بسته جوابگوی ۳۰ هزار خانوار و حدود ۲۰۰ هزار نفر آواره وارد شده در لبنان برای تامین اولیه مواد غذایی و پتو خواهد بود و نقش بسیار موثری در شرایطی که هنوز اقدام قابل توجهی از جانب هیچ کشوری انجام نشده است دارد.

وی همچنین افزود: این بسته‌ها طی هماهنگی که با اول وزیر لبنان صورت گرفته است از سوی سفارت ایران تحویل دولت این کشور می‌شود تا توسط دولت لبنان در بین تمامی آوارگان و در کلیه مناطق این کشور توزیع شود.

رکن‌آبادی همچنین در مورد حضور امدادگران هلا‌ل‌احمر برای کمک به آوارگان سوری در لبنان نیز گفت: دفتر هلا‌ل‌احمر ایران در لبنان فعال است و بخش عمده‌ای از تلاش‌ها و اقدامات با مشارکت هلال‌احمر ایران و در هماهنگی با هلال‌احمر و صلیب‌سرخ لبنان انجام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.