اقدامات حزب راست افراطی «دانمارک» علیه مهاجران مسلمان

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

حزب راست افراطی دانمارک علیه قانون اعطای تابعیت به مهاجران مسلمان اعتراض و اعلام کرد که هیچ مسلمانی در این کشور مورد استقبال قرار نمی گیرد.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، حزب راست افراطی دانمارک علیه قانون اعطای تابعیت به مهاجران مسلمان اعتراض و اعلام کرد که هیچ مسلمانی در این کشور مورد استقبال قرار نمی گیرد.

روز گذشته، «کریستین لانگ بل» عضو جناح راست دانمارک (DPP) به کپنهاگ پورت گفت: ما معتقدیم که بیش از حد به بسیاری از مسلمانان و مهاجران کشورهای اسلامی تابعیت دانمارکی اعطا شده است.

با توجه به قانون تابعیت دانمارک، انتظار می رود که در این هفته به ۱۶۰۰ نفر تابعیت این کشور اعطا شود. که از این تعداد ۴۲۲ نفر اتباع کشورهای عراق و افغانستان هستند که حزب راست افراطی دانمارک به شدت با اعطای تابعیت به این افراد مخالف است.

اگرچه تمامی این ۴۲۲ نفر اقدامات لازم برای دریافت تابعیت این کشور را به انجام رسانیده اند، اما با این حال اعضای حزب راست افراطی سر سختانه با اعطای تابعیت به مهاجران مسلمان اعتراض و به مبارزه می پردازند.

اگر حزب راست افراطی در این مبارزه به موفقیت دست یابد و قانون تابعیت دانمارک در این زمینه اصلاح شود، این کشور به هیچ یک ازمهاجران کشورهای اسلامی و غیر غربی دیگر تابعیت اعطا نخواهد کرد.

گفتنی ست، این نخستین باری نیست که حزب راست افراطی دانمارک اقدامی علیه مهاجران مسلمان انجام داده است. در سال ۲۰۰۷ با تهیه یک سری از  قوانین پیش نویس خواستار ممنوعیت استفاده از حجاب و نمادهای اسلامی در امکان عمومی و محروم کردن مسلمانان از عبادت و خواندن نماز در ادارات، و همچنین لغو طبخ غذا با گوشت حلال در مهد کودک و مدارس شد.

این حزب که سومین حزب قدرتمند در دانمارم به شمار می رود،در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی نیز با تهیه و منتشر کردن تبلیغات ضد اسلامی که در آن ۷۰۰ نفر از مسلمانانی که به تابعیت این کشور درآمده بودند را تروریست خواند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.