اقدامات حمایتی برای تشکیل خانواده و ازدواج آسان جوانان

خبرگزاری پانا: دبیر شورای مهندسی فرهنگی از اقدامات حمایتی ویژه برای تشکیل خانواده و تشویق جوانان به ازدواج آسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد اسحاقی در جلسه صد و بیست و ششم شورای مهندسی فرهنگی با بیان این مطلب گفت: برخی از اقدامات حمایتی طراحی شده برای تشکیل خانواده شامل درنظر گرفتن وام ازدواج برای زوجهای جوان، مسکن مناسب و برخورداری از امکانات و سایر تسهیلات حمایتی بود که مقرر شد با دستگاههای مرتبط نیز در این زمینه مذاکرات لازم صورت به‌عمل بیاید.

دبیر شورای مهندسی فرهنگی افزود: ارائه مشاوره توسط مراکز امین و متخصص از دیگر اقدامات ملی مصوب این جلسه بود که زوج‌های جوان بتوانند در انتخاب همسر مناسب و نحوه مواجهه با مشکلات، کارهای لازم را انجام دهند.

به گفته اسحاقی، مباحث و اقداماتی نیز درخصوص فرهنگ‌سازی شایسته، ازدواج آسان و به‌هنگام با همکاری نهادهای فرهنگ‌ساز اعم از رسانه‌ها، روحانیت، خانواده‌ها و همچنین نهادهای آموزشی مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: تهیه الگوی اسلامی – ایرانی در موضوع خانواده، یکی از دیگر نکات مهم مورد تأکید در این جلسه بود.

اسحاقی تصریح کرد: همچنین موضوع نحوه روابط بین اعضای خانواده، رعایت حقوق و مسؤلیتها در کانون خانواده که می‌تواند باعث پایداری نهاد خانواده باشد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در انتهای این جلسه مقرر شد برخی از این اقدامات در جلسات آینده شورای مهندسی فرهنگی نهایی شود و برای ارسال به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات لازم انجام شود


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.