اقدامات خشن آل خلیفه شیوه پیگیری مطالبات مردم بحرین را تغییر خواهد داد

صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تعرض مستقیم حاکمان بحرین به رهبران مردم ، گفت: این اقدامات بسیار ناجوانمردانه است و عملا مردم را به پیگیری مطالباتشان از طرق گوناگون دیگری سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه اکنون مطالبات مردم مسالمت آمیز است، بیان کرد: مردم مطالبات خود را با روش های مسالمت آمیز مطرح می کنند اما اقدامات خشونت بار رژیم بحرین وضعیت را تغییر خواهد داد و مردم را وادار می کند که از روش های دیگر استفاده کنند.در این صورت بازنده اصلی در بحرین خود حاکمان خواهند بود.

زنگنه تأکید کرد: موج مردمی که در منطقه آغاز شده موجی نیست که به این سادگی ها خاموش و ناپدید شود. موج حرکت های مردمی در منطقه شمال آفریقا و بحرین یک موج خروشان و پر تداوم است و مردم منطقه بعد از یک سال و چند ماه همچنان در صحنه حضور دارند.

وی تصریح کرد: مردم در این موج خروشان قربانی هایی داده اند و هزینه های بسیاری را متحمل شده اند و  اجازه نمی دهند که این هزینه ها به هدر رود. در حقیقت و ترس و نگرانی مردم از هزینه دادن ریخته شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: به این ترتیب حکومت ها هستند که باید خود را با اراده مردم تطبیق دهند و تأخیر بیشتر در اجرای مطالبات مردم باعث رادیکالیزه شدن مطالبات می شود.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر هزینه حکومتها و رژیم ها بیشتر خواهد شد، گفت: اگر روزی آنها با اجرای قانون اساسی می توانستند پاسخگوی مطالبات مردم باشند، اکنون با  تغییر چهره های منفورباید عمل کنند و بعد از مدتی این هزینه بالاتر می رود و حکومت نا گزیر به تسلیم شدن در برابر اراده مردم شده  و کل نظام حکومت عوض می شود.

زنگنه خاطرنشان کرد: بنابر این حکومت های هوشیار و دقیق حکومت هایی خواهند بود که به موقع پیام مردم را بشنوند و در مقابل آن پاسخ متناسبی ارائه دهند .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.