اقدامات کوچک صنفی آثار بزرگ ملی را در پی دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اعتقاد به این که اقدامات کوچک صنفی آثار بزرگ ملی را در پی دارد، گفت: تشکیل پانل ویژه‌ی مدل و متدولوژی برنامه پزشک خانواده تحت عنوان ارزیابی و آسیب شناسی نسخه‌ی ۰۲ در همایش سال قبل انجمن آسیب شناسی سرآغاز خوبی برای تحرکات علمی- صنفی کشور با آثار نقش آفرین بود که می تواند به عنوان یک الگو در سایر همایش های علمی کشور نیز مورد توجه قرار گیرد تا از ظرفیت کارشناسی انجمن های علمی در رابطه با مشکلات مبتلا به نظام سلامت با نگاه عالمانه استفاده شود.

به گزارش ممتاز نیوز ؛ دکتر علیرضا زالی در پانزدهمین همایش سالیانه انجمن آسیب شناسی ایران در سالن همایش های رازی با تقدیر از توسعه علمی و ارتقای سطح دانش رشته آسیب شناسی در کشور گفت: این امر با مدد و تلاش علمی روز افزون متخصصین پاتولوژیست کشور در اقصی نقاط کشور حاصل شده است.

وی با استناد بر آمار، رشته‌ی آسیب شناسی را جزو کمترین حوزه ها در بحث شکایات پزشکی برشمرد و افزود: حال آن که این بخش می تواند بالقوه از شکننده ترین بخش های پزشکی باشد.

دکتر زالی رشد و تکامل در هر دو حوزه مهارتی و دانشی در رشته آسیب شناسی در سال های اخیر را حیرت انگیز دانست و گفت: می توان ادعا کرد این گروه از پزشکی از علمی ترین و فعالترین رشته های پزشکی در کشور می باشند.

دکتر زالی یادآور شد: طی سالهای اخیر رشته آسیب شناسی و پاتولوژی به مرزهای نوین دانش در کشور رسیده ولی لازم است با استفاده از ظرفیت های فن آوری های نوین در حوزه رشته آسیب شناسی از قبیل پرتومیکس و سیستم بیولوژی ظرفیت های تازهتری را نسبت به قبل در حوزه تشخیصی فراهم نمود، بر این اساس نقش متخصصین آسیب شناسی در موارد علمی و درمانی در کشور بیش از قبل باید مورد تایید و تسریع قرار گیرد و نقش فعالانه تری برای این گروه از همکاران در فرایندهای تشخیص قطعی در بخش های دولتی و خصوصی فراهم گردد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی همچنین در حاشیه برگزرای جشنواره بزرگداشت دکتر مسلم بهادری، وی را از اساتید و شخصیتهای ارزنده در حوزه آسیب شناسی پزشکی دانست و یادآور شد:  دکتر بهادری از اساتید بزرگوار علمی می باشند که حضور آنها در صحنه های اجتماعی نیز همانند وجه علمی آنان تاثیرگذار بوده و بی تردید ایشان از ذخایر علمی کشور محسوب می شوند

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.