اقدام اخیر شورای امنیت علیه برنامه هسته‌‌ای ایران برای توجیه تأخیر ۱+۵ انجام شده است

۰۹اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه اقدام اخیر شورای امنیت علیه برنامه هسته‌‌ای ایران از جنبه تبلیغاتی در عرصه بین‌المللی برخوردار است، گفت: این اقدام برای توجیه تأخیر ۱+۵ انجام شده است.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر صدور بیانیه‌ای علیه فعالیت‌ صلح‌آمیز کشورمان، گفت: این اقدامات فضاسازی‌هایی برای توجیه تأخیر ۱+۵ برای پاسخ به پیشنهاد روشن جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آلماتی است.

وی ادامه داد: در مذاکرات آلماتی ۲، ایران پاسخ و ارزیابی‌اش را نسبت به پیشنهاد ۱+۵ در مورد طرح ۵ ماده‌ای کشورمان ارائه کرد که این پاسخ مبتنی بر حفظ حقوق هسته‌ای ایران،  پایان ستیز و دشمنی علیه کشورمان و در نهایت اعتمادسازی متقابل طرفین است.

فیاضی با تاکید بر اینکه طرف غربی همواره از ارائه پاسخ شفاف به جمهوری اسلامی ایران طفره می‌رود، تصریح کرد: اظهارات اخیر شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه “چنانچه ایران فعالیت هسته‌ایش را متوقف نکند این کشور به کره شمالی دیگری تبدیل خواهد شد”  نوعی فضاسازی در عرصه بین المللی تلقی می‌شود تا بتواند از این طریق تأخیر و طفره ۱+۵ را برای پاسخ به پیشنهاد سازنده ایران توجیه کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به فرمایشات “مقام معظم رهبری” مبنی بر حرام دانستن تولید و تکثیر سلاح اتمی خاطر نشان کرد: فتوای مقام معظم رهبری به عنوان یک سند رسمی در عرصه بین‌المللی مطرح شده و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران  استفاده از سلاح هسته‌ای را برخلاف آموزه‌های دینی و شرعی می‌داند و آن را حرام دانسته بنابراین متهم کردن ایران برای تولید و تکثیر سلاح اتمی با آموزه‌های دینی کشورمان، فتوای رهبر فرزانه انقلاب و همچنین  با دکترین دفاعی ایران در تضاد است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.