اقدام ارزشی آقای رئیس در حذف سهمیه‌های ویژه حج

آنچه مسلم است جمع زیادی از هموطنان ما سالهاست که در انتظار تشرف به حج واجب هستند تا بخشی از دین آسمانی خود را تکمیل کنند که با توجه به میزان سهمیه اختصاصی از کشور عربستان ،جمع زیادی در صف تشرف قرار دارندو از سویی دیگر با تدابیر اندیشیده شده ثبت نام متقاضیان به حج متوقف شده است. حال که به لطف الهی شاهد شایسته ترین اقدام عدالت محور از سوی رییس جدید سازمان حج وزیارت در قطع سهمیه های خاص به هر تعداد که بود هستیم، امید آن داریم که با عنایت به این آغاز ،شاهد تکرار و تداوم این سیاست برای مناسک عمره هم باشیم .

پایگاه ۵۹۸هادی دریس/ به همان اندازه که در مسائل مدیریتی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیشرفت داریم توقعات مردم هم رشد یافته است…

از این پس مقابل کسانی که به دنبال ویژه خواهی هستند باید ایستاد …

 سهمیه حجی برای فرد یا گروه خاصی وجود ندارد…

 اولویت اعزام به حج و عمره با مردمی که در صف هستند….

اینها بخشی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت کشور در همایش کارگزاران زیارتی استان گلستان است.

وعده های پشت سرهم بعضی مسئولان شاید اینقدر و به سهولت برای انسان اطمینان بخش نباشد که گاهی بخواهد امید وافر به عملی شدن آنها داشته باشیم ولی وعده چند وقت پیش رئیس سازمان حج و زیارت کشور برای حذف سهمیه های ویژه حج واجب زمانی بارقه ی امید را تداعی کرد که جدیت وی با عملی شدن این مهم به عرصه ظهور نشست و سهمیه ویژه از جمله هنرمندان حذف شد.

بله به هر تقدیر و با کمی تحقیقات میدانی وبرخلاف خوشایند بعضی ها این وعده آقای رییس محقق شده است که رسالت خبرنگاری اجازه بی اعتنایی به این اقدام شایسته را نمی دهد و بار مسئولیت را در حمایت رسانه ایی دو چندان می کند، همچنانکه اگر عکس این اقدام بود به طور حتم مورد انتقاد قاطعانه ما اهالی رسانه قرار می گرفت.

آنچه مسلم است جمع زیادی از هموطنان ما سالهاست که در انتظار تشرف به حج واجب هستند تا بخشی از دین آسمانی خود را تکمیل کنند که با توجه به میزان سهمیه اختصاصی از کشور عربستان ،جمع زیادی در صف تشرف قرار دارندو از سویی دیگر با تدابیر اندیشیده شده ثبت نام متقاضیان به حج متوقف شده است و با همه این تفاسیر امسال ۷۵۰۰۰نفر به حج اعزام می شوند.

حال که به لطف الهی شاهد شایسته ترین اقدام عدالت محور از سوی رییس جدید سازمان حج وزیارت در قطع سهمیه های خاص به هر تعداد که بود هستیم، امید آن داریم که با عنایت به این آغاز ،شاهد تکرار و تداوم این سیاست برای مناسک عمره هم باشیم . انشاء الله


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.