اقدام جالب بانک مرکزی انگلیس/ آگهی استخدام رئیس کل بانک مرکزی در اکونومیست منتشرشد

بانک مرکزی انگلستان در آگهی که در شماره ۲۲ سپتامبر هفته‌نامه اکونومیست منتشر کرده است از علاقه‌مندان تصدی شغل ریاست بانک مرکزی انگلستان درخواست کرده تا با ارسال سوابق خود به وب‌سایت خزانه‌داری و یا نهاد نخست‌وزیری بریتانیا درخواست خود را رسماً اعلام کنند.

با توجه به پایان رسیدن دوران ریاست “سر مروین کینگ” رئیس فعلی بانک مرکزی انگلستان در ژوئن ۲۰۲۴ میلادی، دولت بریتانیا و خزانه‌داری این کشور تصمیم گرفته‌اند از میان گزینه‌های داوطلب برای تصدی این شغل یک نفر را گزینش کنند.
از نکات جالب توجه مندرج در این آگهی ویژگی‌های این شغل است که خیلی آسان به نظر نمی‌رسد:
پست ریاست بانک مرکزی انگلستان در ژوئن ۲۰۲۴ میلادی و با بازنشستگی سر مروین کینگ خالی خواهد شد. رئیس بانک مرکزی رهبری بانک مرکزی انگلستان را بر عهده داشته و نقش مهمی در تنظیم سیاست‌های پولی و مقررات مالی ایفا می‌کند. این مقام به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری پولی، کمیته سیاست‌های مالی و از سال آینده نیز ریاست شورای مقررات احتیاطی را بر عهده خواهد داشت. رئیس کل بانک مرکزی در عین حال نماینده بانک در نهاد‌های مهم بین‌المللی از جمله، گروه ۷ و گروه ۲۰، شورای ریسک سیستمی اروپا و بانک تسویه‌حساب بین‌المللی در بازل سوئیس خواهد بود.
رئیس کل بانک مرکزی رابطه کاری نزدیکی با وزیر خزانه‌داری و همچنین وزارت خزانه‌داری بریتانیا که تنظیم چارچوب فعالیت‌ها و وظایف بانک مرکزی را بر عهده دارد، خواهد داشت.
البته شاید مهم‌ترین بخش این آگهی مربوط به خصوصیات فردی رئیس کل بانک مرکزی انگلستان است. در آگهی اکونومیست به توانایی‌ها، مهارت‌ها و برخورداری از دانش بالا در حوزه اقتصاد و بازارهای مالی نیز اشاره شده اما در کمال تعجب از لزوم داشتن پی‌اچ‌دی یا هر مدرک عالی دیگری سخن به میان نیامده است؟
اگر فکر می‌کنید می توانید بانک مرکزی انگلستان را که علاوه بر تنظیم سیاست‌های پولی این کشور، عهده‌دار نظارت بر فعالیت‌های بزرگ‌ترین مراکز مالی جهان (بله در مرکز مالی لندن در سیتی) نیز است رهبری کنید دست نگه دارید چون برای کسب این شغل بسیار عالی و ارسال رزومه کمی دیر شده است. این آگهی در ۸ اکتبر منقضی شده و بدون شک الان مقامات خزانه‌داری بریتانیا درحال مطالعه رزومه‌های ارسال‌شده هستند. نگران نباشید کسی چه می‌داند شاید یکجای دیگر دنیا بتوانید برای پست ریاست بانک مرکزی رزومه پر کنید.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.