اقدام خصمانه گوگل، فیس بوک و اپل علیه شبکه تلویزیونی حزب الله لبنان

پایگاه خبری المنار اخیرا از طریق شبکه ‘گوگل پلاس’ اقدام به ارسال خبر کرده بود تا علاقه مندان از این طریق نیز در جریان آخرین اخبار قرار گیرند که این امر نیز با مذاق مدیریت گوگل سازگار نبود و این سرویس برای المنار حذف شد.

در حالی که مدیریت ‘فیس بوک’ بارها صفحه های شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان را در سایت خود حدف کرده، این گونه فشارها در محیط اینترنت روز به روز افزایش یافته و در آخرین اقدام در این راستا، مدیریت گوگل و اپل نرم افزار خاص المنار را از شبکه های خود حذف کردند.

به گزارش ایرنا از بیروت، شبکه خبری المنار وارد جنگی نرم با وسایل ارتباطی جدید در فضای اینترنت شده چرا که تلاشهای بسیاری صورت می پذیرد تا این شبکه تحت فشار و بایکوت قرار گیرد.

پایگاه خبری المنار اخیرا از طریق شبکه ‘گوگل پلاس’ اقدام به ارسال خبر کرده بود تا علاقه مندان از این طریق نیز در جریان آخرین اخبار قرار گیرند که این امر نیز با مذاق مدیریت گوگل سازگار نبود و این سرویس برای المنار حذف شد.

همچنین برنامه المنار بر روی گوشی های اپل نیز تنها دو روز قابل استفاده بود اما پس از ۴۸ ساعت، فعالیتش از سوی پشتیبانان این شرکت متوقف شد.

این اقدامات در پی ارسال پیامی از سوی یک گروه آمریکایی موسوم به ‘انجمن مبارزه با اتهام’ به مدیریت شرکت اپل انجام پذیرفته است.

این انجمن، یک سازمان یهودی بوده که مقرش در آمریکاست و تمام گزارشها و اخباری را که از رسانه ها، بویژه رسانه های عربی و اسلامی در رابطه با رژیم صهیونیستی پخش می شود، رصد کرده و پس از تهیه گزارشهایی در این خصوص، آنها را برای مقامات و نمایندگان کنگره آمریکا ارسال می دارد.

‘آبراهام فوکسمن’ مدیر این انجمن در این پیام گفته که المنار بازوی رسانه ای حزب الله و پایگاهی بر ضد اسراییل و آمریکا بوده که پیام هایش دایما در راستای افزایش خشونت است.

یکی از مسئولین شبکه المنار روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه ‘الاخبار’ اظهار داشت که این اتفاق امری غیر قابل پیش بینی نبود و ما انتظار آن را داشتیم، چرا که این مساله در راستای سیاست فشار و جنگ علیه ماست که از زمان ویرانسازی ساختمان این شبکه در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.

وی ادامه می دهد: مدعی های دموکراسی و آزادی در غرب تحمل یک شبکه و پایگاه خبری در حد و اندازه المنار را ندارند، البته این بدان معنا نیست که ما در برابر این فشارهای آنها تسلیم خواهیم شد.

این مسئول المنار با اشاره به اینکه از دسامبر سال ۲۰۰۴، این شبکه در لیست سازمان های تروریستی آمریکا قرار گرفته و پخش آن در این کشور ممنوع است، افزود: پس آز آن فرانسه و دانمارک نیز این سیاست را پی گرفتند و محدودیتهایی بر پخش المنار از ماهواره های اروپایی مقرر شد و طبیعی است که پایگاه اینترنتی ما نیز از این امور بی بهره نماند که البته دایما طرحهای آنها به شکست انجامیده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.