اقدام ضربتی دولت کره برای مبارزه با اعتیاد دیجیتالی

۰۵ تیرماه ۱۳،

مسئله اعتیاد کره‌ای‌ها به فناوری‌های دیجیتال به قدری افزایش یافته که دولت این کشور برای مقابله با آن دست به اقدامات ضربتی زده است.
 
به گزارش فارس به نقل از بیزنس‌اینسایدر، کارشناسان در کشور کره جنوبی تحقیقی را با عنوان "چه کسی خانواده اصلی شما است؟" انجام داده‌اند و با پرسیدن این سوال از دانشجویان، از آن‌ها خواسته‌اند تا به درستی پاسخ دهند که در طول شبانه‌روز چند ساعت برای گوشی هوشمند خود وقت می‌گذارند و در مقابل چند ساعت را به بودن در کنار اعضای خانواده اختصاص می‌دهند.
 
کشور کره جنوبی از نظر توسعه و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته شهرت جهانی دارد و سرعت بالای خطوط اینترنتی آن به همراه گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای که شرکت سامسونگ عرضه می‌کند، امکان بهره‌مندی از این فناوری‌ها را برای ساکنان آن آسان کرده است.
 
اما این طور که کارشناسان می‌گویند، این روند سبب شده است تا مردم کره نسبت به محصولات دیجیتالی اعتیاد پیدا کنند؛ به نوعی که حتی در بعضی مواقع نشانه‌های این اعتیاد در کودکانی که هنوز به مدرسه نرفته‌اند هم دیده می‌شود.
 
این کشور هم‌اکنون اینترنت را به یکی از عوامل اصلی توسعه و پیشرفته خود تبدیل کرده است و شهر سئول به عنوان پایتخت آن به عنوان "اینترنتی‌ترین شهر جهان" شناخته می‌شود.
 
طبق آخرین آمارهای موجود، ۷۰ درصد از ۵۰ میلیون نفری که ساکن کره جنوبی می باشند گوشی هوشمند دارند و به نقل از مرکز تحقیقاتی eMarket این رقم بالاترین ضریب نفوذ گوشی هوشمند در جهان را نشان می‌دهد.
 
اما همراه با این رشد فناورانه، نگرانی والدین از اعتیاد فرزندان به نسل تازه سیستم‌های الکترونیکی بسیار افزیاش یافته است که البته باید گفت همزمان با نگرانی والدین کره‌ای، این مسئله در دیگر کشورهای توسعه یافته هم دیده می‌شود.
 
مسئله اعتیاد کره‌ای‌ها به فناوری‌های دیجیتالی به قدری افزایش یافته که دولت کشور برای مقابله با آن دست به اقدامات ضربتی زده است. وزیر علوم کره جنوبی در همین راستا توضیح داد: «ما به یک اقدام اضطراری نیازمندیم تا بتوانیم جلوی خطرات ناشی از ابتلا به اعتیاد آنلاین را بگیریم. به خصوص در حوزه دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند این اعتیاد به طور گسترده بین مردم ملاحظه می‌شود».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.