اقدام مرسی برای بازگرداندن جایگاه مجلس مصر قابل توجه بود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه نشست خبری اجلاس زنان و بیداری اسلامی در هتل آزادی تهران با برخی از نمایندگان کشورها دیدار کرد.

علی اکبر ولایتی در دیدار با دکتر مجیدی حسین، عضو شورای مشورتی مجمع جهانی بیداری های اسلامی و مسئول حزب عمل مصر گفت: خوشحالیم که در مصر موفق شدید یک اسلام گرا را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنید.

وی افزود: این دستاوردهای شما در پیروزی انقلاب بسیار مهم است و از آن مهمتر حفظ آن دستاوردها است.

وی تاکید کرد: این قدم بسیار مهمی بود که مرسی برداشت و مجلس قانونی را که با انتخابات ملت مصر تشکیل شده بود و نظامی ها آن را غیرقانونی اعلام کردند به جایگاه خود بازگرداند.

در این نشست مجیدی حسین نیز گفت: بدون شک پیروزی انقلاب مصر چهره منطقه را تغییر خواهد داد. ما از ایران و انقلاب بزرگ آن الهام می گیریم.

وی با اشاره به اینکه نمی توانستیم زمان انقلاب را پیش بینی کنیم بیان کرد: اما می دانستیم که حتما این اتفاق خواهد افتاد.

مجیدی حسین خاطر نشان کرد: ما هنوز نبرد بزرگی را در رویارویی با صهیونیست ها و آمریکایی ها پیشرو داریم.

مسئول حزب عمل مصر با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون مصری پارلمان را انتخاب کرده اند، اظهار داشت: نظامیان به دادگاه عالی قانون اساسی متوسل می شوند، اما این در حالی است که این دادگاه را مبارک پایه گذاری کرده است.

عضو شورای مشورتی مجمع جهانی بیداری های  اسلامی در پاسخ به سوال ولایتی درباره نظامیان در مصر گفت: تعداد ارتشی های مصر در زمان صلح به ۵۰۰ هزار نفر و در زمان جنگ به بیش از این می رسد. ارتش مصر دارای تاریخچه ای است که در نبرد با اسرائیل بوجود آمده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.