اقلیت‌ها در ایران بیشترین آزادی را برای انجام فرائض دینی دارند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

هویک‌بهبو در هفتمین نشست تخصصی بررسی گزارش احمد شهید در باشگاه خبرنگاران:

مشاور نماینده آشوری‌ها در مجلس با اشاره به قوانین کشورهای اروپایی و نحوه برخورد آن‌ها با اقلیت‌های مذهبی گفت: ایران در مقایسه با دیگر کشورها که دارای اقلیت‌های مذهبی هستند از آزادی‌های خوبی برخوردار است و این در حالی است که اقلیت‌های دینی در کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه‌ای هیچکدام از آزادی بیان و عمل به منظور انجام فرائض دینی خود برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، در هفتمین نشست تخصصی بررسی گزارش احمد شهید در باشگاه خبرنگاران هویک‌بهبو، وکیل و مشاور بت‌کوریا نماینده آشوری‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در حال حاضر اقلیت‌های دینی رسمی کشور نه تنها هیچ مشکلی از نظر برگزاری آداب مذهبی خود ندارند، بلکه قانون اساسی کشور امتیازاتی برای آن‌ها از جنبه‌های گوناگون از جمله حقوق شهروندی و حقوق دینی مذهبی در نظر گرفته است.

وی با استناد به مصوبه‌های قانون اساسی مبنی بر آزادی بیان و عمل گفت:‌ در قبل و بعد از انقلاب اسلامی مصوبه‌هایی به در مجلس به ثبت رسیده که از ‌آن جمله مصوبه‌ای در راستای تفویض احکام شرع است که در آن اقلیت‌های دینی در انجام امور دینی خود می‌توانند طبق شریعت متبوع خود عمل نمایند.

بهبو با اشاره به قوانین کشورهای اروپایی و منطقه و نحوه برخورد آن‌ها با اقلیت‌های مذهبی افزود: کشورمان ایران در مقایسه با دیگر کشورها که دارای اقلیت‌های مذهبی هستند از آزادی‌های خوبی برخوردار است و این در حالی است که اقلیت‌های دینی در کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه‌ای هیچکدام از آزادی بیان و عمل به منظور انجام فرائض دینی خود برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در ایران در وهله اول عضوی از جامعه ایرانی محسوب می‌شوند، تاکید کرد:‌ آبا و اجداد ما بیش از ۲ هزار سال است که در ایران زندگی‌ می‌کنند، پس نباید معیار سنجش آن‌ها صرفا دین باشد.

بهبو با تاکید بر اینکه آزادی بیان برای همه ادیان رسمی در کشور وجود دارد، گفت:‌ اقلیت‌های مذهبی تا آنجا در کشور آزادی دارند که تعداد زیادی کلیسا تنها در یک منطقه از تهران وجود دارد و این در حالی است که در دیگر کشورهایی که دارای اقلیت مذهبی هستند به این تعداد مسجد وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران مهد آزادی است گفت: کشورمان کشوری است که دارای تاریخ نوشته ۷ هزار ساله است که این میزان تاریخ، فرهنگ و تمدن را در کشورهای منطقه به ندرت شاهدیم.

وکیل و مشاور نماینده آشوری‌ها با تاکید بر اینکه کورش در منشور آزادی خود به آزادی بیان و عمل در همه قومیت‌ها تاکید داشته خاطرنشان کرد: تنها کشوری که قانون اساسی آن برای اقلیت‌های مذهبی آزادی و اختیار زیادی  قائل است ایران است در حالی که عاشوری‌های عراق سبب بنای این کشور هستند از هیچگونه حقوق و آزادی در آن کشور برخوردار نیستند. 

بهبو در پایان با بیان اینکه این سوال مطرح است که چرا گزارش‌گر ویژه سازمان ملل نباید در این دستاوردها به آثار انسانی تحریم‌ها اشاره کند؟ تصریح کرد: پاسخ این سوال کاملا روشن است، چرا که وی با ایران خصومتی داشته و سعی دارد طی این گزارش واکنش خود را نشان دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.