اقلیت‌های دینی ایران نیازی به نسخه‌پیچی کشورهای غربی ندارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نماینده کلیمیان در مجلس با تاکید بر اینکه اقلیت‌های دینی در ایران هیچ احتیاجی به نسخه‌پیچی از خارج ندارند، گفت: اگر سازمان ملل و نظام‌های سلطه به طور جد نگران وضعیت حقوق بشر در دنیا هستند، با کشورهای هم‌پیمان خود صحبت کنند که حتی به خانم‌ها اجازه رانندگی هم نمی‌دهند.

سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رویکرد دولت جدید به مذاهب مختلف اظهار داشت: همواره نظام جمهوری اسلامی رویکرد مطلوبی نسبت به ادیان مختلف داشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یهودیان ایران هیچ گاه خود از سایر اقوام ایرانی جدا نمی‌دانند و همواره در تمامی مقاطع رویکرد ملی متناسب را داشته‌اند.

مره صدق گفت: من خود را نماینده اقلیتی از ملت ایران نمی‌دانم و خود را نماینده تمام مردم ایران می‌دانم و همواره تمام امور ملت ایران که منافع ملی را در پی دارد دنبال خواهم کرد.

وی با اشاره به حقوق اقلیت‌های دینی ادامه داد: حقوقی که برای اقلیت‌های دینی در ایران وجود دارد با تغییر دولت‌ها تغییری نمی‌کند. این حقوق برخاسته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. همچنین سابقه طولانی هم‌زیستی ایرانیان یهودی با بقیه مردم ایران به ۳۵ قرن پیش برمی‌گردد.

نماینده کلیمیان در مجلس اضافه کرد: حتی قبل از پیروزی انقلاب هم ایرانیان یهودی با بقیه مردم ایران تعامل داشتند و در فعالیت‌های سیاسی مشارکت می‌کردند. اسناد مستدلی از شرکت یهودیان در انقلاب مشروطیت وجود دارد.

مره صدق تصریح کرد: حقوق بشر از جمله مسائلی است که در جای جای دنیا مورد پذیرش و قبول واقع شده اما به لحاظ تفاوت در فرهنگ‌ها، گاهاً سوء تفاهم‌هایی در این موضوع به وجود می‌آید، که در هر حال به اعتقاد بنده آن شکلی که در نظام مردم‌سالارانه و دموکراسی که با هویت دینی مردم ایران سازگار است تبلور پیدا کرده بهترین نمونه رعایت حقوق بشر در خاورمیانه و حتی در کل جهان است.

وی با تاکید بر اینکه اقلیت‌های دینی در ایران هیچ احتیاجی به نسخه‌پیچی از خارج ندارند، گفت: اگر سازمان ملل و نظام‌های سلطه به طور جد نگران وضعیت حقوق بشر در دنیا هستند، با کشورهای هم‌پیمان خود صحبت کنند که حتی به خانم‌ها اجازه رانندگی هم نمی‌دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.