اقناع افکار عمومی لازمه امنیت پایدار است

جام جم آنلاین: رئیس سازمان صدا و سیما، لازمه برقراری امنیت پایدار در کشور را اقناع و هدایت افکار عمومی دانست و گفت: هرجا مردم از مسائل حذف شوند و حضور نداشته باشند، تهدید دشمن جدی می‌شود.ضرغامی در همایش امنیت پایدار که به همت دانشگاه امام حسین برگزار شد، افزود: در جوامع مردم نهاد، جایگاه مردم و اهمیت افکار عمومی ‌بسیار برجسته است و هرگاه افکار عمومی توجیه نشود، دشمنان بهتر می‌توانند عمل کنند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه ریاست، رییس سازمان صدا و سیما، لازمه برقراری امنیت پایدار در کشور را اقناع و هدایت افکار عمومی دانست و گفت: هرجا مردم از مسائل حذف شوند و حضور نداشته باشند، تهدید دشمن جدی می‌شود.

عزت‌الله ضرغامی در همایش امنیت پایدار که به همت دانشگاه امام حسین برگزار شد، افزود: در جوامع مردم نهاد، جایگاه مردم و اهمیت افکار عمو می ‌بسیار برجسته است و هرگاه افکار عمومی توجیه نشود، دشمنان بهتر می‌توانند عمل کنند.

وی گفت: در جایی که هدایت افکار عمومی و اقناع سازی انجام شود مشکلی نخواهیم داشت، زیرا مردم صاحب انقلاب و نظام خود هستند.

رییس سازمان صدا و سیما مهم‌ترین عامل در تداوم زندگی اجتماعی را امنیت دانست و گفت: مفاهیم سیاست ها، ابزارها و راهکارهای امنیت با گذشته متفاوت شده است و باید در این مفاهیم بازنگری شود.

رییس رسانه ملی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، الهام بخش همه جهان به ویژه کشورهای اسلامی است و باید از امنیت قابل قبولی نیز برخوردار باشد، زیرا امنیت پایدار برای جوامع مردم نهاد یکی از اصول است.

ضرغامی گفت: باید نتیجه برگزاری این گونه همایش‌ها و گفتگوها حاکم شدن زبان و ادبیات واحدی برای مسوولان و تصمیم گیرندگان و نیز تبیین مسائل برای مردم باشد، زیرا امنیت پایدار در بسیاری از مفاهیم به گفتگوهای متقابل نیاز دارد.

 رییس صدا و سیما گفت: رسانه‌ها در این حوزه حرف‌های بسیاری برای ارائه دارند و می‌توانند در برقراری امنیت پایدار در همه زمینه‌ها نقش مؤثری ایفا کنند.

ضرغامی همچنین به برداشت‌ها مختلف از تعریف مردم اشاره کرد و گفت: مردم توده جامعه هستند و نخبگان عوام را شامل می‌شود که آینده جامعه برایشان مهم است و به بیگانگان وابسته نیستند.

رییس رسانه ملی حضور ۶۴درصدی مردم در انتخابات گذشته را یکی از صحنه‌های حضور مردم و نیز علاقه آنان به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: گرچه شرکت کنندگان در انتخابات از ظواهر گوناگونی برخوردار بودند، اما همگان دل در گرو نظام و انقلاب داشتند و خط بطلانی بر همه تحلیل‌های باطل بیگانگان و دشمنان کشیدند و به گفته بزرگان همگی برای رأی دادنشان تحلیل داشتند که یکی از آنه مقابله با دشمن بود.

ضرغامی گفت: صدا و سیما در این برهه به تجربه جدیدی دست یافت و آن این بود که اگر دوقطبی مردم و دشمنان را به خوبی طراحی کنیم، می‌توانیم نتایج مثبتی بگیریم.

ضرغامی خطاب به شرکت کنندگان همایش امنیت پایدار گفت: دستاوردهای این گونه همایش‌ها باید در اختیار دستگاههای مختلف قرار گیرد و انتظار داریم صدا و سیما را نیز در روند فعالیت هایش کمک کنند و مشاوره دهند.

رییس رسانه ملی به اهمیت جایگاه قومیت‌ها در ایران به عنوان یکی دیگر از عوامل امنیت پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: قومیت‌ها در انسجام و پایداری کشور ظرفیت بسیار بالایی دارند.

وی گفت: نگاه به مساله قومیت‌ها سازنده و منسجم است و باید برای افزایش انسجام جایگاه قومیت‌ها در ایران تلاش کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.