اکبرآبادی: ورزش زنان در سال های اخیر رشد ۴۰۰ درصدی داشته است

به گزارش ایرنا، ‘مرضیه اکبرآبادی’ دوشنبه شب در حاشیه نشست نایب رییسان بانوان فدراسیون های ورزشی ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه امروز مدیران کشور به ویژه مسوولان ورزشی، پی به اهمیت توسعه ورزش در میان زنان برده و امکانات و اعتبارات بیشتری را به این حوزه اختصاص می دهند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه زنان در حوزه های مختلف ورزشی اعم از همگانی و قهرمانی در سال های اخیر اظهار داشت: با این همه معتقدم جای زنان در حوزه های اجرایی ورزشی همچنان خالی است و این در حالی است که حضور بیشتر زنان در این بخش می تواند موجب توسعه بیشتر ورزش در بین آنان شود.

اکبرآبادی در ادامه با انتقاد از عملکرد کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک تصریح کرد: متاسفانه مسوولان این کمیسیون نتوانستند انتظارات جامعه ورزشی زنان را برآورده کنند.

به اعتقاد وی، مسوولان این کمیته به رغم توانمندی های ذاتی خود نتوانستند با سایر مسوولان ورزشی از جمله فدراسیون ها، همکاری مناسب برقرار کرده و نیازهای زنان را در این بخش برآورده کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در این زمینه به تصویب نشدن لباس زنان ورزشکار مسلمان برای حضور در جوامع بین المللی اشاره کرد و افزود: اگر مسوولان این کمیته با مسوولان فدراسیون ها همکاری داشتند، می توانستند در این سال ها نظر مسوولان بین المللی را برای ثبت لباس مناسب زنان بسکتبالیست جلب کنند.

اکبرآبادی در ادامه، همچنین به دیدار هیات بانوان خارجی شرکت کننده در همایش سراسری زنان و بیداری اسلامی از امکانات ورزش زنان ایران نیز اشاره کرد و گفت: دیدار نمایندگان ۸۵ کشور جهان از نمایشگاه لباس های ورزشی زنان مسلمان ایرانی، حرکتی موفقیت آمیز بود که صورت گرفت و به طور یقین کمک موثری برای حضور بیشتر زنان مسلمان در عرصه های ورزشی بین المللی است.

نشست سراسری نایب رییسان بانوان فدراسیون های ورزشی، ساعتی قبل در وزارت ورزش و جوانان به پایان رسید.

ورزشی. ** ۹۱۴۴ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۹۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.