اکران فیلم ها در عید فطر بدون پردیس های سینمایی آغاز می شود

‘حبیب کاوش’ روز چهارشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: وقتی حوزه هنری و شهرداری تهران اقدام به پایین آوردن برخی فیلم ها از سینماها کردند، بیانیه ای در این خصوص صادر کردیم و در مقابل برخی به خاطر این بیانیه به ما انتقاد و حمله کردند.

وی یادآور شد: اما این افراد که به شورای صنفی نمایش فیلم حمله و این شورا را به هتاکی متهم کردند، هرگز به علت اصلی این مناقشات نپرداختند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم تاکید کرد: سینمای ایران در سال ۷۰ تا ۸۹ با ریزش مخاطب روبرو بود، اما مخاطبان سینما در سال ۹۰، ۱۲۰ درصد افزایش یافتند و عده ای با اقدامات غیر قانونی خود روند رو به رشد سینمای ایران را متوقف کردند.

کاوش با اشاره به مماشات شورای صنفی نمایش فیلم با حوزه هنری بواسطه میانجیگری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: حوزه هنری از ابتدای امسال با رفتارهای فراقانونی ما را شوکه کرد و برخی اکنون با سیبل کردن شورای صنفی نمایش فیلم بدنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات و رفتارهای فراقانونی حوزه هنری هستند.

وی گفت: اکران فیلم های سینمایی در عید فطر در صورتیکه مسوولان شهرداری تمایلی برای نمایش آثار در پردیس های سینمایی نداشته باشند، در دیگر سینماهای کشور ادامه خواهد یافت.

سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم تاکید کرد: در این زمینه عقب نشینی نخواهیم کرد و جوسازی های اخیر تاثیری در تمکین ما به قوانین نخواهد داشت.

کاوش ادامه داد: بزودی منافع برخی افراد را که اکنون مجیزگویی حوزه هنری شده و منافع شخصی را به منافع سینما ترجیح داده اند، آشکار خواهیم کرد.

فراهنگ ** ۱۹۸۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۴۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.