الابراهیمی، اوایل هفته آینده در سوریه

اخضر ابراهیمی که به جانشینی کوفی عنان به عنوان فرستاده بین المللی به سوریه برگزیده شد، اوایل هفته آینده به دمشق سفر خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن سوریه، ابراهیمی قرار است در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره راه کارها و ایدهائی که برای پایان بحران در سوریه در نظر دارد ، با وی به رایزنی بنشیند.
این روزنامه امروز به نقل از منابع آگاه خبر داد، گزارشهای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه اخضر ابراهیمی طرحی در دست دارد که دولت موقت با کناره گیری بشار اسد در سوریه تشکیل شود ، به شدت رد کرد.
در همین ارتباط ، این فرستاده بین المللی در اظهاراتی اعلام کرد، تلاش خواهد کرد تا هرچه زودتر بحران سوریه و رنج های مردم این کشور را به پایان برساند.
وی با اشاره به اینکه اولین گام برای آغاز تلاشهایش به منظور یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای برون رفت از بحران سوریه، پایان خشونت است اعلام کرد که تامین امنیت و آرامش مردم از مسئولیتهای اصلی دولت سوریه است و برای تحقق این مهم می تواند از  امکانات نظامی خود کمک بگیرد.
 جهاد مقدسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه نیز در اظهاراتی اعلام کرد که سوریه هر آنچه موجب موفقیت ماموریت این فرستاده بین المللی بشود را فراهم  می کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.