الاغ جایگزین خودرو شده است

پیامدهای کمبود سوخت در پاکستان

الاغ جایگزین خودرو شده است

عصر خودرو : در پی کمبود و گران شدن مواد سوختی در پاکستان، به تازگی ساکنان یکی از ایالت‌های این کشور برای حمل بار و مسافر به سمت استفاده از الاغ این وسیله نقلیه کم مصرف‌تر روی آورده‌اند.

به نقل از ایسنا بحران انرژی، کمبود و گران بودن سوخت در پاکستان باعث شده است تا مردم این کشور برای رفت‌وآمد و حمل بارهای خود به جای استفاده از وسایل نقلیه از الاغ استفاده کنند.

شبکه تلویزیونی “دنیا نیوز” پاکستان با انتشار گزارشی در این رابطه، از افزایش هزینه اجاره الاغ در پاکستان خبر داد و اعلام کرد: با کمال ناباوری هزینه اجاره الاغ برای حمل کالا و مسافر افزایش یافته است، زیرا با توجه به کمبود سوخت استفاده از این حیوان ارزان‌ترین راه برای جا‌به‌جایی کالا و مسافر است.

در شهرستان “گوجرانواله” ایالت “پنجاب” پاکستان، الاغ ساعتی ۱۰ روپیه (حدود ۲۰۰ تومان) اجاره داده می‌شود. اهالی منطقه برای رونق کسب و کار خود اعلام کرده‌اند که اگر کسی الاغ را برای مدت یک ماه اجاره کند در پرداخت اجاره بهای آن مشمول تخفیف می‌شود.
مردم برای جابه جایی مصالح ساختمانی از جمله سیمان و آجر در کوچه‌های تنگ و باریک از این حیوان استفاده می‌کنند.

به گفته مردم محلی، افرادی که صاحب الاغ هستند روزانه حد‌اقل ۴ هزار روپیه (حدود ۸۰ هزار تومان) از اجاره دادن الاغ‌ درآمد کسب می‌کنند، که ۲ هزار روپیه هزینه خوراک و نگهداری الاغ‌ها است و بقیه این وجه سود خالص این تجارت پر سود می‌باشد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد مشتریانی که خواهان اجاره الاغ هستند روز به روز در حال افزایش است.

سه شنبه ۱۳ تیر   ۱۶:۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.