الاهرام: مخالفان سوری تحت فشارهای قطر ائتلاف تشکیل دادند

۲۳ آبان ،

reuters4-17.jpg

منابع آگاه در بین مخالفان سوری از اسرار و ناگفته‌های ساعات پایانی نشست مخالفان سوری در دوحه و پیش از امضای توافقنامه پرده برداشتند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در بین مخالفان سوری در مصاحبه با روزنامه مصری الاهرام از ساعت‌های پایانی مذاکره میان مخالفان سوری پیش از امضای توافقنامه تشکیل «ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالفان سوریه» در دوحه پرده برداشته و اعلام کردند: مخالفان سوری از سوی قطر با چیزی شبیه به حضور اجباری در جلسه و عدم ترک آن روبه‌رو شدند، چراکه قطری‌هایی که این کنفرانس را ترتیب داده بودند، به آنها گفتند که پیش از امضا نشست را ترک نکنید.

آنها در ادامه افزودند: فشارهای بسیاری اعمال شد تا آنکه مخالفان در پایان توافقنامه تشکیل ائتلاف ملی سوری را امضا کردند.

منابع به این مساله اشاره کردند که مذاکرات در پشت درهای بسته از شنبه شب تا بامداد یکشنبه ادامه داشت و نمایندگانی از آمریکا، کشورهای اروپایی، امارات و قطر نشست را از نزدیک در دوحه دنبال می‌کردند تا آنکه توافقنامه عصر یکشنبه امضا شد.

منابع اظهار کردند که نماینده‌ای از مصر برای دنبال کردن نشست حضور نداشت.

آنها تاکید کردند: تردیدهایی نسبت به وعده‌های کشورهای غربی حامی توافقنامه در زمینه ارسال سلاح‌های پیشرفته به ارتش آزاد سوریه وجود دارد و ضمانت‌های محکمی برای این مساله وجود ندارد.

منابع اظهار کردند: مساله مجهز کردن مخالفان سوری به سلاح یکی از مهم‌ترین اختلافات میان شورای ملی به ریاست جورج صبره و هیات طرح تشکیل ائتلاف ملی به ریاست ریاض سیف بود، چراکه شورای ملی بر وجود تضمین‌های مشخص برای ارسال سلاح‌های پیشرفته غرب به ارتش آزاد اصرار می‌ورزید، بویژه آنکه پیش‌تر وعده‌های بسیاری از سوی کشورهای غربی در این خصوص به شورای ملی داده شده بود که اجرایی نشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.