البرادعی اجماع نظر سیاسی برای بهبود اقتصاد مصر را خواستار شد

۱۱اردیبهشت،

به عقیده البرادعی دولت مصر باید به دنبال اتفاق نظر سیاسی به منظور جلب نظر حمایت خارجی و کسب وام از صندوق بین المللی پول برای احیای اقتصاد رو به زوالش باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد البرادعی،‌ دبیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یکی از اعضای ارشد جبهه نجات ملی مصر حزب حاکم اخوان المسلمین را به کنار گذاشتن نیروهای سیاسی از تصمیم گیری‌های مهم که سبب کاهش سرعت روند بهبود اقتصادی مصر پس از دو سال از قیام این کشور شده، متهم کرد.

وی همچنین گفت: اغتشاشات سیاسی و روند نزولی در شرایط امنیتی سبب شده که سرمایه گذاران خارجی و گردشگران بین المللی از ورود به مصر هراس داشته باشند. منابع ارزی رو به کاهش نیازمند سرمایه‌گذاری و صادرات گندم و سوخت است. ناکامی یا پیروزی هم اکنون به اجماع نظر سیاسی بستگی دارد.

این مقام مسئول مصری همچنین گفت: بدون ثبات اقتصاد تداوم پیدا نمی‌کند و بدون این امر شما با کشوری فقیر و گرسنه مواجه می‌شوید که مردمش خشمگین می باشند.

دولت مصر هم اکنون در حال مذاکره برای دریافت ۸ / ۴ میلیارد دلار وام از صندوق بین‌المللی پول برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور است.

البرادعی افزود: اقتصاد مصر نزول یافته و شاخص‌های اقتصادی این امر را نشان می‌دهد. وضعیت اخطار دهنده است. ما به دنبال موافقت صندوق بین المللی پول برای اخذ این وام هستیم. از طرفی هیچ پیش شرط سیاسی در خصوص دریافت این وام از صندوق بین المللی پول دریافت نشده است اما دولت‌های غربی که سهامداران اصلی این صندوق محسوب می‌شوند اعلام کردند که اجماع نظر سیاسی در مصر بهتر می‌تواند سبب اصلاحات اقتصادی همزمان با اخذ این وام توسط دولت مصر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.