الزامات فرهنگی نامگذاری سال ۹۱ بررسی شد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دبیر شورای تخصصی مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تشریح مصوبات این جلسه گفت: ادامه بررسی موضوع الزامات فرهنگی نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ دستور اصلی جلسه این شورا بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‘محمد اسحاقی’ افزود: با توجه به آنکه موضوع نامگذاری سال جاری، دارای ابعاد کلان فرهنگی، اجتماعی، حقوقی است، مقرر شد در این زمینه عملکردهای کلان همه دستگاه‌هایی که به نوعی در این حوزه‌ها دخیل هستند به دقت رصد شده و درصورت لزوم برای تنظیم این عملکردها راهکارهای مناسب تصویب شود.

معاون برنامه ‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: توجه به تولید ملی، مستلزم اتخاذ رویکردهای متناسب است، که این موضوع در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و در جلسات آینده نیز این مبحث در دستور کار خواهد بود و الزامات فرهنگی این کار تدوین، تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: توجه به حفاظت از سرمایه‌های ملی در دو حوزه سرمایه مادی و معنوی که جزو مزیت‌های منحصر به فرد کشور است، در این جلسه نیز مورد توجه قرار گرفت.

اسحاقی افزود: سرمایه‌های مادی و معنوی پشتوانه تولید ملی هستند و هنگامیکه این سرمایه‌ها، مورد توجه جدی و مناسب قرار گیرند، منجر به تولید کالا و فرآورده‌های با کیفیت و دارای توان رقابت با محصولات مشابه خارجی می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هر چهار گزاره سرمایه، کار، تولید و مصرف دارای الزامات و پیوست‌های فرهنگی خاص خود هستند.

وی گفت: نگاه متعالی به کار و تلاش از منظر اسلام، استحکام تولیدات و محصولات داخلی و ایجاد حس تقدم تولیدات داخلی بر تولیدات خارجی از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

اسحاقی گفت: با توجه به پیوست حکم مقام معظم رهبری برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر که نظارت بر تبعات فرهنگی واردات کالاهای خارجی را بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی محول فرموده‌اند، یکی از کارهای مهم و داری اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی اثرات واردات کالاهای خارجی بر بازار مصرف و تولیدات داخلی است.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۱۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.