الزامات ورزش های تابستانی را بیاموزید

۱۹اردیبهشت،

پزشکان به اشخاصی که به ویژه در فصول گرم سال و در مکان های باز به فعالیت ورزشی می پردازند توجیه هایی دارند که سلامت آنها تامین شود و کمترین آسیب را به دلیل تغییرات آب و هوایی ببینید

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ اشخاص باید برای ورزش در هوای گرم تجهیزات مناسب به همراه داشته باشند، از جمله این تحهیزات پوشیدن لباس های خنک و راحت است که از جنس پنبه باشد و به ویژه  از الیاف نایلونی در ساخت ان استفاده نشده باشد، زیرا لباس های نایلونی  در اثر ورزش کردن به شدت داغ می شوند و حتی ممکن است در اثر گرما فرد دچار حالت شوک و بیهوشی گردد.

گفتنی است از دیگر تجهیزات لازم برای ورزش کردن در هوای گرم  استفاده از کلاهی است که فضای کافی برای تعریق در آن وجود داشته باشد و همینطور توانایی جذب حرارت را نیز داشته باشد.

پزشکان توصیه می کنند تا اشخاص تا حد ممکن در سایه در هوای گرم ورزش کنند و از ورزش کردن در ساعات اوج تابش نور خورشید و حرارت بالای هوا خودداری نمایند.

همینطور پزشکان توصیه می کنند تا اشخاص حتما در هنگام ورزش آب کافی به همراه خود داشته باشند و یا از شربت لیمو برای رفع تشنگی استفاده کنند.

از دیگر تحهیزات کفش ورزشی مناسب فصل است که سبک و راحت باشد و قابلیت جذب تعریق را داشته باشد.

پزشکان توصیه می کنند تا اشخاص در فصول گرم سال از تجهیزات ورزشی که در آنها پلاستیک بیشتر به کار رفته و به جای وسایل با ترکیب آلیاژهای مختلف استفاده کنند تا دچار سوختگی ناشی از دست زدن و ورزش با این تجهیزات شوند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.