الزام حضور مهندس ناظر، مالک و نماینده شهرداری در گودبرداری‌ها

۱۶م دیماه ،

به گزارش نوساز، محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در بحث گودبرداری و خساراتی که به ساختمان‌های اطراف وارد می‌شود، مالک، شهرداری و مهندس ناظر را سه ضلع مثلث مسئول می‌دانیم، لذا هر سه این عوامل مسئولیت دارند و چنانچه دادگاه هم استعلام کند، حتما اعلام می‌کنیم.

وی افزود: شهرداری نباید مجوز گودبرداری را بدون حضور مهندس ناظر صادر کند و مهندسان ناظر نیز نباید بدون در نظر گرفتن تمهیدات و ایمنی لازم اجازه گودبرداری بدهند و مالک نیز باید در زمان گودبرداری در محل حاضر باشد.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه معمولا در گودبرداری‌هایی که انجام می‌شود، یکی از این عوامل حاضر نیستند، ادامه داد: در مواردی دیده می‌شود که بدون حضور مهندس ناظر و تنها با حضور پیمانکار گودبرداری انجام می‌شود و یا در بعضی موارد شهرداری نظارت دقیقی ندارد که منجر به بعضی خسارت‌های مالی و جانی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مثلث ایمنی هنگام گودبرداری ساختمان حاضر باشند، قطعا شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود، چرا که شهرداری‌ها در همه مناطق قطعا از کوچکترین ساخت و سازها مطلع می‌شوند، لذا عدم حضور آنها نمی‌تواند توجیه مناسبی باشد.

معاون عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: اگر مثلث ایمنی در زمان گودبرداری‌ها کامل نباشد باز هم شاهد اتفاقات ناگوار در گودبرداری‌ها خواهیم بود.

وی گفت: به تمام شهرداری‌ها الزام و ضرورت وجود مثلث ایمنی را بخشنامه خواهیم کرد تا بدین ترتیب هنگام گودبرداری شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سلیمانی:

    سیستانیکا که در سایه بی توجهی شهرداری نهایتا فرو ریخت حداقل مواظب گودهای پرخطر دیگر باشید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.