الزام خزانه‌داری به واریز سهم شهرداری‌ها

جام جم آنلاین: طبق مصوبه مجلس خزانه‌داری کل کشور موظف شد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از جریمه‌های رانندگی به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و استانداری‌ها واریز کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی بررسی مواد الحاقی به ماده واحده را ادامه دادند و چند ماده دیگر را به تصویب رساندند.

بهارستان‌نشسینان در ماده الحاقی ۴۶، خزانه‌داری کل کشور را موظف کردند جریمه‌های تخلفات رانندگی، سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بر اساس محل و مبلغ جریمه‌ها از طریق خزانه‌ معین استان به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و استانداری‌ها جهت توزیع بین بهیاری‌های استان واریز کنند.

مجلس همچنین مقرر کرد: سهم سایر ذینفعان وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و بیمه مرکزی را به حساب درآمدهای عمومی واریز تا مطابق با قانون جرایم تخلفات رانندگی بین آنها توزیع کند.

وکلای ملت همچنین با تصویب ماده الحاقی ۴۷ مصوب کردند اجرای طرح‌های مربوط به مطالعه و اجرا مندرج در جداول این قانون منوط به خاتمه عملیات مطالعه و رعایت اهداف و تکالیف ماده ۲۱۵ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه است.

همچنین نمایندگان در ماده الحاقی ۴۸ مقرر کردند روابط اجرایی این قانون در قالب آئین‌نامه‌ای مطابق اصل ۱۳۸ قانون اساسی به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

در ادامه بهارستان‌نشینان با تصویب ماده الحاقی ۴۹ مصوب کردند: احکام این قانون در سال از زمان تصویب قانون قابل اجراست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.