الزام داشتن چهار مدرک تحصیلی برای دریافت دیپلم

۲۳خردادماه،

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در تشریح نظام آموزشی جدید مطرح کرد ؛

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از دریافت گواهینامه تحصیلی پس از هر دوره سه ساله نظام آموزشی جدید خبر داد.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش که بر مبنای سند تحول بنیادین نظام جدید آموزشی در قالب چهار دوره سه ساله شامل دو دوره ابتدایی و دو دوره متوسطه است در پایان هر دوره برای دانش آموزانی که موفق به اتمام آن دوره می شوند گواهی نامه پایان دوره صادر می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: از این پس کسانی که موفق به اخذ دیپلم می شوند باید چهار گواهینامه شامل گواهینامه پایان دوره اول ابتدایی، پایان دوره دوم ابتدایی، پایان دوره اول متوسطه و گواهی نامه نهایی پایان دوره دوم متوسطه را داشته باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: طی ابلاغیه ای ازمدارس خواسته شده تا در کارنامه تحصیلی مدارس، مهر مدارس و سوابقی که در مدارس چه به صورت نرم افزاری و چه به صورت فیزیکی وجود دارد این تغییرات اعمال شود و نهایتاً ۱۵ تیر ماه در سر درب مدارس راهنمایی تغییر عنوان انجام خواهد شد.
سحرخیز، خاطرنشان کرد: بر اساس این تغییرات در نظام آموزشی جدید مدرک پیش دانشگاهی نخواهیم داشت اما این شامل کسانی است که در نظام آموزشی جدید درس می خوانند برای کسانی که در نظام حال حاضر مشغول تحصیل می باشند، همچنان دایر خواهد بود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.