الزام ساخت فضای آموزش در مجتمع های مسکونی هزار واحدی

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور خبرداد:

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در قانون تازهسازندگان مجتمع های مسکونی بیش از هزار واحد و شهرهایی که جمعیت آنها بالای ۲۰۰ هزار نفر است موظف به احداث مساجد و فضای آموزش شدند.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برای تأمین واحدهای آموزشی در شهرک های تازه در مناطق مختلف کشور اولین بار در سال ۷۲ در ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش در مناطق و شهرستان های کشور قید شد سازندگان مجتمع های مسکونی تازه شهرهای تازه مکلف اند واحد آموزش مورد نیاز را برای مجتمع یا شهرک بسازند که این ماده قانون بسیار حمایت اجرایی نداشت.
وی ادامه داد: درسال ۷۹ چهار تبصره توسط مجلس ذیل ماده ۱۸ اضافه شد و به متکی سازندگان وانبوه سازان ملزم شدند در مجتمع های مسکونی ۲۰۰ واحد به بالا نسبت به ساخت فضاهای آموزشی اقدام کنند این در حالی بود که بعضی از سازندگان این قانون را دور می زدند.
رئیسی اظهار داشت: در سال ۸۷ قانونی در کشور به تصویب رسید که عنوان قانون ساماندهی که در تبصره ذیل ماده پنج این قانون چهار تبصره ملقی شد و انبوه سازان که بر اساس قانون شورای آموزش و پرورش مصوبه ۷۹ ملزم بودند در مجموعه های ساختمانی با ۲۰۰ واحد مسکونی نسبت به ساخت واحد آموزشی اقدام کنند.
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: از سال ۸۷ تا قانون بودجه امسال انبوه سازان هیچ تکلیفی نداشتند و دولت ملزم بود در مجتمع های مسکونی تازه و شهرهای تازه نسبت به ساخت فضای آموزشی اقدام کند.
تا قبل از این واحد های آموزشی که ساخته می شد از منابع استان وزارت آموزش و پرورش و یا با مشارکت وزارت راه و شهر سازی و استانداری ها بود .
سحر خیز ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۲ بندی آمد که در مجتمع های مسکونی بیش از هزار واحد و در شهرهایی که جمعیت آن بیش از ۲۰۰ هزار نفر است سازندگان موظف اند نسبت به احداث مساجد و واحدهای آموزشی مورد نیاز اقدام کنند و پایان کار منوط به تایید اداره کل نوسازی مدارس استان است.
که این بند ۷۹قانون بودجه است و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال جاری تحت عنوان سیاست های تحولی در نظام آموزش ابلاغ شده و در جز ۲ بندی ابلاغیه رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا در مجتمع های مسکونی و شهرهای تازه که ساخته می گردد سازندگان ملزم به تأمین فضای آموزشی باشند. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.