الزام شهرداری تهران به اجرای طرح خانه شهدا

فروردین ۱۴۰۳

در ۵۶۹ جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد:

طرح الزام شهرداری تهران جهت شناسایی و تملک خانه‌های خانواده‌های دارای ۴ شهید به بالا و تبدیل آن به خانه شهدا در جلسه امروز شورا مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز، طرح الزام شهرداری تهران جهت شناسایی و تملک خانه‌های خانواده‌های دارای ۴ شهید به بالا و تبدیل آن به خانه شهدا در دستور کار امروز شورا قرار گرفت که طرح مذکور در ۵۱۲ جلسه رسمی شورا طرح یک فوریت آن به تصویب رسیده بود.
براساس این گزارش و بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف است با هماهنگی و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نسبت به شناسایی، تملک ، باز‌سازی و نو‌سازی منازل مسکونی خانواده‌های شهدا که دارای ۴ شهید و بیشتر در جریان دفاع مقدس می باشند در سطح شهر تهران اقدام و بعنوان خانه شهدا تخصیص دهد.
و ضمن تجهیز این مراکز از آن بعنوان مراکز فرهنگی برای معرفی شهدای انقلاب اسلامی و همچنین نمایش یادگارها و آثار به جای مانده از آنان بعنوان موزه‌های محلی و اجرای برنامه‌های فرهنگی دینی اقدام کنند.
همچنین شهرداری تهران موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه با هماهنگی و همکاری بنیاد شهید به مطالعه و شناسایی مکان‌ها و خانه‌های واجد شرایط اقدام و جدول برنامه های عملیات آن مشتمل بر مشخصات ملک، شرایط فعلی ملک، نحوه تملک، برآورد هزینه‌های تملک، بازسازی مکان‌های مورد نظر را ارائه نماید.
همچنین براساس بند دوم این مصوبه شهرداری تهران موظف خواهد بود در اصلاحیه و یا متمم بودجه سال ۹۲ نسبت به تأیید کد پروژه مرتبط با مفاد این طرح و پیش‌بینی بودجه اقدام کند.
همچنین شهرداری تهران موظف خواهد شد با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط نسبت به تهیه دستورالعمل های اجرایی این طرح ظرف مدت حداکثر دو ماه پس از ابلاغ مصوبه جهت تصویب به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ارائه کند.
شایان ذکر است، این طرح در قالب یک ماده و سه بند به تصویب شورای شهر تهران رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.