الزام فرودگاه‌ها به دریافت گواهی‌نامه تا پایان سال

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به عنوان سومین فرودگاه کشور موفق به دریافت گواهی‌نامه فرودگاهی شد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سومین گواهینامه فرودگاهی در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه بندرعباس، توسط کاپیتان حمیدرضا پهلوانی معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه بندرعباس اعطا شد.

هدف از ارائه گواهینامه فرودگاهی اطمینان از مطابقت تسهیلات، تجهیزات و دستورالعمل‌های عملیاتی و ارائه خدمات فرودگاه مربوطه با استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های ذکر شده در جلد یک انکس ۱۴ ایکائو و نظام‌نامه فرودگاهی است.

مقررات گواهینامه فرودگاهی بر روی ایمنی، نظم و کارایی عملیات پرواز هواپیماها در فرودگاه‌ها تمرکز دارد. یکی از فاکتورهای اساسی در اجرای گواهینامه فرودگاهی نیروی انسانی آموزش‌دیده و مدیریت فرودگاه است که باید مورد تأیید قرار گیرد.

الزام فرودگاه های کشور به دریافت گواهی‌نامه فرودگاهی

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور از الزام دریافت گواهینامه فرودگاهی دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی ایران تا پایان سال جاری خبر داد.

رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: از هشت فرودگاه بین‌المللی در کشور تاکنون سه فرودگاه شیراز، اصفهان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دریافت کرده‌اند و فرودگاه‌های زاهدان و امام خمینی(ره) آماده دریافت این گواهینامه هستند.

به گفته وی دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی به سرعت در حال تطبیق شرایط فرودگاه با استانداردها برای دریافت این گواهینامه هستند.

وی با اشاره به آغاز روند اعطای این گواهینامه از یک سال قبل در کشور یادآور شد: شیراز نخستین فرودگاه کشور بود که توانست تمام معیارها و استانداردهای بین‌المللی را کسب کند.

به گفته رسولی‌نژاد روند اعطای گواهینامه فرودگاهی نیز سال آینده برای ۲۳ فرودگاه دیگر کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.