الزام کارفرمایان به پرداخت پایه سنواتی از اول سال آینده/ حق اولاد کارگران ۶۲ هزار تومان

۲۱م اسفند ،

یک عضو شورای عالی کار از تصویب الزام کارفرمایان به پرداخت پایه سنواتی از ابتدای سال آینده و افزایش حق اولاد کارگران به ۶۲ هزار تومان خبر داد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در جلسه‌ امروز شورای عالی کار مصوب شد تا کارفرمایان پایه سنواتی همه‌ کارگران قراردادی که یک سال سابقه‌ کار دارند را پرداخت کنند و از ابتدای سال آینده کارفرمایان مکلف به پرداخت پایه‌ سنواتی خواهند بود.

وی هم‌چنین از افزایش پایه سنوات روزانه به ۳۰۰ تومان خبر داد و گفت: این رقم امسال ۲۵۰ تومان تعیین شده بود که در جلسه‌ امروز شورای عالی کار به ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

احمدی با اشاره به تصویب افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران برای سال آینده افزود: در بخش سایر سطوح مزدی ۱۰ درصد افزایش به اضافه ۱۹۸۴ تومان به تصویب رسید.

این عضو شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش که افزایش حق مسکن و بن کارگری در جلسه‌ امروز شورا به کجا رسید، گفت: متاسفانه کارفرمایان زیر بار افزایش حق مسکن نرفته‌اند. بن کارگری هم افزایش نیافت ولی حق اولاد که برای امسال ۳۸ هزار و ۹۷۰ تومان تعیین شده بود سال آینده افزایش یافته و به رقم ۶۲ هزار تومان رسیده است.

وی هم‌چنین دربارهٔ‌ پیش‌بینی سبد کالا برای کارگران در کنار افزایش حداقل دستمزد گفت: این موضوع به نظر و مساعدت دولت و تامین منابع مالی آن بستگی دارد که امیدواریم سال آینده عملیاتی شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.