السفیر: آمریکا کمک های خود به لبنان را در سال ۲۰۱۲ کاملا متوقف می کند

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به تعلل آمریکا در ارسال کمک های سالیانه خود به لبنان افزود: با توجه به اوضاع سیاسی لبنان در سالهای اخیر به خصوص بعد از سرنگونی دولت ‘سعد حریری’ در سال گذشته میلادی از یک سو و نیز رکود سیاسی کنگره آمریکا به دنبال سرگرم شدن اکثر مسوولان در امور انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از سوی دیگر، ارایه کمک های سالیانه واشنگتن به بیروت را دستخوش تغییراتی کرده است.

این روزنامه با اشاره به وعده کمک نظامی آمریکا به ارتش لبنان در سالهای گذشته تأکید کرد: قرار بود این کمک ها در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی در چارچوب همکاری های نظامی آمریکا و لبنان به بیروت ارسال شود، ولی هنوز تصمیم سیاسی در مورد این کمک ها اتخاذ نشده است.

میزان کمک های نظامی آمریکا به لبنان در سال ۲۰۱۲ میلادی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بود، ولی مقامات سیاسی آمریکا از کنگره این کشور خواستند تا این مبلغ را در سال مالی ۲۰۲۴ میلادی به ۷۵ میلیون دلار کاهش دهد.

روزنامه السفیر با اشاره به بروز برخی تغییرات در سطح کمک های آمریکا به ارتش لبنان نوشت: با وجود آن که هیچکدام از وعده های آمریکا به لبنان عملی نشده، ولی واشنگتن همچنان در صدد اجرای برخی تغییرات در ارایه کمک های نظامی خود به ارتش لبنان است.

از سوی دیگر مشاور رییس جمهوری لبنان و نماینده سابق مجلس این کشور، از تصمیم نمایندگان آمریکا برای متوقف کردن و کاهش کمک های کاخ سفید به ارتش لبنان، انتقاد کرد.

‘ناظم الخوری’ مشاور رییس جمهوری لبنان، با انتقاد از متوقف شدن کمک های آمریکا به ارتش این کشور یادآور شد: کسی که ادعا می کند خواستار دفاع از حاکمیت لبنان است، باید ارتشی قوی ایجاد کند.

وی افزود: آنها می گویند که خواستار حفظ حاکمیت لبنان هستند، بنابراین باید این مساله را در عمل نشان دهند.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۳۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.