العربیه: ایران به دنبال حمله به اسرائیل است

العربیه: ایران به دنبال حمله به اسرائیل است

«اگر اسرائیل یا آمریکا بخواهند به ایران حمله مستقیم نظامی کنند، پاسخ ایران کاملاً چشم‌گیر خواهد بود. باید انتظار پاسخ آنان در همه نقاط جهان را داشته باشیم.»

 به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز:با طرح پرسشی با این عنوان که آیا “ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد؟” تلاش کرده است ضمن تعریف و تمجید از قدرت نظامی رژیم صهیونیستی، هر گونه درگیری با این رژیم نامشروع را اشتباهی بزرگ جلوه دهد.
در ابتدای این گزارش آمده است: «به نظر می رسد تهران در حال تشدید تنش های خود با اسرائیل است. ژنرال حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران به تازگی گفته است: “حزب الله ۱۰۰٫۰۰۰ موشک دارد که آماده است در صورت تکرار اشتباهات گذشته توسط رژیم صهیونیستی، اسرائیل را هدف بگیرد و سرزمین های اشغالی را آزاد سازد.”

او افزود: “امروز شرایط و زمینه فروپاشی و نابودی رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم است.” سلامی هشدار داد در صورتی که هرگونه حرکت اشتباهی از اسرائیل سر بزند، مورد حمله قرار خواهد گرفت. چند هفته پیش نیز احمد خاکپور، یکی از مشاوران ارشد سپاه قدس ایران، گفته بود که این کشور می تواند اسرائیل را در کمتر از ۸ دقیقه نابود کند.»

گفتنی است جمهوری اسلامی هیچ گاه از حمله پیش دستانه به رژیم صهیونیستی سخن به میان نیاورده و همیشه اعلام کرده است در صورت حماقت صهیونیست ها و دست درازی آن ها به ایران، مقابله به مثل کرده و پاسخ دندان شکنی به آن ها خواهد داد؛ این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی بارها از برنامه های خود برای حمله به ایران سخن به میان آورده اند و سال گذشته حتی “موشه یعلون” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایران را به اقدام نظامی با بمب اتمی تهدید کرد. پاسخ گویی به تهدیدهای مقامات صهیونیست امری ضروری است.

العربیه در ادامه، بیانیه های ضد اسرائیلی ایران را واقعی ندانسته و عنوان می کند: «این اظهارات بیشتر شبیه ابزاری برای جنگ روانی است؛ چرا که ایران نمی تواند به صورت مستقیم با اسرائیل روبه رو شود. هر چند ایران از لحاظ جغرافیایی و جمعیت از اسرائیل بزرگ تر است اما قابلیت های نظامی این کشور در سطح پایین تری قرار دارد. اسرائیل حتی از نظر موشکی نیز نسبت به ایران برتری دارد. سیاست ایران در قبال اسرائیل، خودداری از حمله پیش دستانه است چرا که چنین کاری بمنزله خودکشی برای ایران است.»

 

جالب است که این رسانه سعودی با وجود شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه جولای و آگوست ۲۰۰۶ از رزمندگان حزب‌الله باز هم به بزرگنمایی قدرت این رژیم نامشروع پرداخته و از قدرت مقابله آن با کشور پهناور و بزرگی چون ایران که تجربه جنگ ۸ ساله را در کارنامه دارد سخن به میان می آورد.

در رابطه با توان نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران خالی از لطف نیست که نظر ژنرال “مایکل هایدن”، مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در این رابطه را مرور نماییم. “هایدن” در زمان مذاکرات هسته ای در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی (MSNBC) به صراحت اعلام کرد که اسرائیل توان نظامی حمله به ایران را ندارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد و آیا احتمال دارد این کار را را بدون هماهنگی آمریکا انجام دهد، گفت: «اسرائیل توان این کار را ندارد و این کار عاقلانه هم نیست.»

العربیه در ادامه می نویسد: «اما آنچه موازنه قدرت را به صورت اساسی تغییر می دهد، توانایی هسته ای اسرائیل است. بر اساس برخی گزارش ها، اسرائیل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد که می تواند بوسیله موشک های بین قاره ای از آن ها استفاده نماید؛ اسرائیل همچنین از زیردریایی های هسته ای نیز برخوردار است.»

در رابطه با برخورداری رژیم صهیونیستی از کلاهک های هسته ای نیز باید گفت بسیاری از کارشناسان مسایل دفاعی و نظامی بر این باورند که داشتن سلاح هسته ای به تنهایی کارت برنده اسرائیل برای پیروزی در جنگ با ایران محسوب نمی شود.  آنچه مانع از حمله اتمی اسرائیل به ایران می شود، هراس از حمله گسترده تلافی جویانه ایران است؛ به گونه ای که بررسی عوارض حملات تلافی جویانه ایران باعث می شود که رژیم صهیونیستی از حمله اتمی به ایران منصرف شود. نکته مهم آن است که مساحت سرزمین های اشغالی بسیار کوچک بوده و بخش عظیمی از جمعیت رژیم صهیونیستی در محدوده کوچکی در اطراف تل آویو متمرکز شده است؛ به همین علت این منطقه بسیار آسیب پذیر شده چرا که بیش از هفتاد درصد از کل جمعیت رژیم صهیونیستی و هشتاد درصد از ساختار زیر بنایی صهیونیست ها در این منطقه متمرکز شده است. در اینجاست که زندگی میلیون ها یهودی ساکن در اسراییل در معرض تهدید جدی قرار می گیرد و اسراییل پیش از آن که به فکر حمله پیشگیرانه به ایران باشد، باید به فکر جان آنهایی باشد که تمام جمعیت این کشور یهودی نشین را تشکیل داده اند.

نشریه آمریکایی فارین پالیسی (Foreign Policy) با اشاره به پاسخ چشمگیر ایران به هر گونه حمله احتمالی می نویسد: «اگر اسرائیل یا آمریکا بخواهند به ایران حمله مستقیم نظامی کنند، پاسخ ایران کاملاً چشم‌گیر خواهد بود. باید انتظار پاسخ آنان در همه نقاط جهان را داشته باشیم؛ ایران و حزب‌الله حضور خود را در همه قاره‌ها به اثبات رسانده‌اند.»

العربیه: ایران به دنبال حمله به اسرائیل است

 

تاریخ انتشار خبر: ۶ August 2016 | 5:24 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.