الفبای زنانگی را بیاموزید…

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

الفبای زنانگی وقتی آغاز می گردد که دختر با شور و اشتیاقی وارد خانه ی همسر می گردد و از آن روز iبه بعد باید آن چه را آموخته یا می آموزد برای رفاه در زندگیش iبه کار ببرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پایه یا همان الفبای زندگی از آداب شوهرداری آغاز می گردد که البته این آداب در زعم هر کسی می تواند با دیگری فرق داشته باشد.

و iبه طور کلی مردها مثل زن ها iبه محبت احتیاج دارد و هر وقتی که مردی احساس iبه زایل شدن ارزش های کاری کند از زندگی فاصله می گیرد.

هر مردی در زندگی مشترک خود iبه دنبال آرامش خاطر و حفظ ارزش هایش می گردد، لذا الفبای آداب شوهرداری از فراهم نمودن زیستگاهی آرامش بخش آغاز می گردد. که پیامبر اکرم در این جهت می فرمایند:‌برای زنان روا نمی باش که با نگاهی خشم آلود iبه همسر خود نگاه نمایند… و در همین جهت پیامبر (ص) اشاره می نماید: زنی که با حالت خشم آلود iبه شوهرش نگاه کند، روز قیامت آن چشم iبه خاکستر جهنم سرمه کشید می گردد.

یک مشاور خانواده در این جهت می گوید: پرهیز از بد کلامی، اطاعت از شوهر در گفته های منطقی، تهیه غذا و پرهیز از نارضایتی می تواند همه آرامش مورد نیاز مرد فراهم سازد و واقعا تداعی این موارد برای دوام زندگی و آرامش خاطر از لحظات بسیارزیبای آن کار دشواری نمی باش.

رسول گرامی اسلام (ص) با اشاره iبه انتظار بیش از حد از شوهر می فرمایند: برای زن روا نمی باش که از شوهرش چیزهایی بیش از حد توان او بخواهد و نباید شکایتش را iبه مردم چه آشنا و چه بیگانه بنماید(مستدرک الوسائلی)

یک آسیب شناس خانواده با اشاره iبه اهمیت ایفای نقش زنان در زندگی خاطر نشان نمود: هر زنی در نقش همسر نباید شوهرش را iبه همه نزدیکان ترجیح دهد زیرا همهی مردان سر افکنده نسبت iبه سایرین iبه خصوص خانواده و آشنایان زن خود را قبول نمی نمایند پس همسر زیرک زنی است که هیچ گاه شوهرش را در مقابل خانواده خود قرار ندهد و تا حد امکان از او پیروی کند.

پیامبر خدا (ص) در جهتی گناه بی اعتنایی iبه حرف شوهر می فرمایند: قسم iبه خدایی که مرا iبه رسالت برانگیخت هر زنی که سخن منطقی شوهرش را نپذیرد او را در روز قیامت iبه زبانش آویزان نمایند و زبانش را با میخ های آتشین می دوزند.

در کلام آخر آداب شوهرداری از نسلی iبه نسل های بعد ارجاع داده شده است که نشانگر ارزش والای آن در زندگی زناشویی است که یک زندگی سالم و آرام توأم با عضق و محبت را در خود دارد.

رسول گرامی اسلام (ص) با اشاره iبه ثواب زن سازگار و خانواده دوست می فرمایند: هر زنی که نمازش را بخواند و پیوسته در خدمت خانه اش باشد خداوند غفور همه گناهان قبل و آینده را می بخشد./ز

گزارش از مهدی محسنی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.