القاعده بازیگر اصلی ناآرامی‌های عراق

۱۱ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گروه تروریستی القاعده با حمایت مالی سعودی‌ها و سلفی‌ها سعی در دامن‌زدن اختلافات در عراق دارد.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در عراق گفت: ناآرامی‌های عراق ریشه در تحرکات گروه تروریستی القاعده و پشتیبانی‌های مالی سعودی‌ها و سلفی‌ها در این کشور دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه گروه تروریستی القاعده در تمامی دنیا دارای پایگاه‌ بوده و از این ابزار برای ایجاد ناامنی در سراسر دنیا استفاده می‌کند، تصریح کرد: این گروه تروریستی در تمام نقاط جهان دارای ریشه و پایگاه بوده که با روی کار‌آمدن یک دولت شیعی در عراق فرصت اقدامات تروریستی در این کشور کمرنگ‌تر خواهد شد.

علیرضایی ادامه داد: پس از به نتیجه نرسیدن اهداف خصمانه آمریکا در عراق دولتمردان غربی با استفاده از هر ابزاری به دنبال متشنج کردن فضای سیاسی این کشور بوده لذا با حمایت خود از گروه‌های تروریستی سعی در برهم زدن اوضاع در عراق دارند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: ترک‌ها نباید در مسایل داخلی عراق دخالت کرده و در پازل آمریکایی‌ها بازی می‌کنند چرا که این مسائل نشان می دهد که ترکیه از اختلافات داخلی در عراق حمایت می‌کند.

علیرضایی خاطرنشان کرد: دولت نوری المالکی باید با قدرت در مقابل این جریانات ایستادگی کند و با مدیریت خود جریان به وجود آمده عراق را به سمت یک عراق مستقل و با آرامش هدایت کند که این مهمترین مطالبه مردم این کشور از دولت است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.