الکسای ملی هم آمد

حجت الاسلام سعید سالاریان قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی، در نشست خبری برگزاری سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی که در بیستم تیرماه جاری در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می شود، از راه اندازی الکسای ایرانی خبر داد.
به گزارش آی تی آنالیز، سالاریان در ابتدای این نشست با اشاره به تاثیر برگزاری همایش‌های مذکور گفت: هدف ما ارتقای کیفیت خدمات پورتال‌های حاکمیتی است که این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.
وی گفت: اگرچه به همه تقاضاها برای بررسی رسیدگی نمی‌شود اما در این دوره میزان تقاضاها برای ارزیابی ۵۰۰ مورد بود که ۲۳۵ مورد ارزیابی شدند که از این میزان بیست درصد بالاترین نمره را داشتند.
به گفته وی در این ارزیابی‌ها مواردی همچون نقایص ساختاری، استانداردسازی و امنیت مورد بررسی قرار میگیرد که در دوره جدید با استفاده از طراحی یک نرم‌افزار ۶۰ درصد ارزیابی برای نخستین بار به شکل نرم‌افزاری انجام شد.
در بخش دیگری از این نشست سالاریان خبر از راه اندازی الکسای ایرانی داد و گفت: هم اکنون الکسا برای رتبه بندی سایتها حدود ۹۰ شاخص را ارزیابی می کند و ما در الکسای ایرانی در تلاش هستیم حدود ۶۰ شاخص را در رتبه بندی وبگاهها لحاظ کنیم.
در بخش دیگری از این نشست بزرگیان معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور نیز با ارایه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص حضور موازی و همزمان خود در جشنواره ارزیابی وبگاههای حاکمیتی، جشنواره فاوا و جشنواره شهید رجایی و علت تفاوت نتایج آنها، علت را تحولات سریع سایت ها اعلام کرد.
وی با رد موازی کاری در این جشنواره‌ها حتی از برگزاری هر ماه یکبار این جشنواره‌ها نیز استقبال کرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.