المالکی: مقام‌های کردستان عراق غیرمسوولانه عمل می‌کنند

۱۴م آذر ،

elnashra54-1.jpg

نخست‌وزیر عراق با متهم کردن مقام‌های منطقه کردستان عراق به تلاش برای شعله‌ورتر کردن آتش بحران در عراق، نسبت به خطرات این اقدام اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، نوری المالکی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای مقام‌های منطقه کردستان عراق را به اقداماتی در راستای دامن زدن به آتش بحران در عراق متهم کرد.

وی گفت: مسوولان منطقه کردستان شیوه‌های غیرمسوولانه‌ای را در پیش گرفته‌اند که پیامدهای خطرناک آن همه ملت عراق و در رأس آنها کردها را فرا می‌گیرد.

المالکی در این بیانیه نسبت به خطرات و پیامدهای جبران‌ناپذیر اقدامات نیروهای پیشمرگ و تلاش برای وادار کردن بعضی خانواده‌های عراقی برای ترک کرکوک اخطار داد.

وی در ادامه افزود: تحولات اخیر در مناطق مختلف و نیز اظهارات مقام‌های منطقه کردستان نشان می‌دهد که مقام‌ها این منطقه تمایل واقعی به حل مشکلات از طریق مذاکره ندارند و این به رغم اصرار و تلاش دولت مرکزی عراق برای حل مسالمت آمیز مشکلات موجود است.

نخست‌وزیر عراق در پایان به مقام‌های کردستان عراق نسبت به خطرات چنین اقداماتی به طور جدی اخطار داد.

این در حالیست که خبرگزاری آناتولی گزارش داد که جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق عصر دوشنبه به منظور انجام مذاکرات با فراکسیون‌های سیاسی در خصوص حل بحران موجود میان بغداد و اربیل از سلیمانیه به بغداد وارد شد.

منابع در کردستان عراق اظهار داشتند که سیاستمداران کرد بعد از طالبانی به بغداد خواهند رفت تا دربارهٔ حل بحران بغداد و اربیل مذاکره کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.