المنار:شکست سامانه های موشکی امریکا و اسرائیل

هواپیمای شناسایی بدون خلبان حزب الله لبنان پس از عبور از چندین لایه مراقبت و سامانه های بسیار پیشرفته آمریکایی ، غربی و رژیم صهیونیستی تا نزدیکی نیروگاه هسته ای دیمونا در فلسطین اشغالی پرواز کرده بود.

واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون المنار ، عملیات پرواز هواپیمای شناسایی حزب الله لبنان بر فراز حریم هوایی رژیم صهیونیستی  « ایوب» نامگذاری شده است.
سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در این باره گفت :« ما نام این عملیات را ایوب گذاشته ایم . اولا به نام پیامبر خدا ایوب علیه السلام تیمّن کرده ایم دوم آنکه برای گرامیداشت شهید مبارز حسین ایوب این نام را برای عملیات انتخاب کرده ایم».

عباس فنیش گزارشگر المنار در گزارشی از مسیری که هواپیمای بدون خلبان حزب الله پرواز کرده بود با اشاره به تصاویر سه بعدی گفت: این هواپیما از یک مکانی به هوا برخاسته و بر فراز دریای مدیترانه به سمت سواحل جنوبی فلسطین اشغالی به پرواز درآمده بود.
موضوع مهم در مسیر حرکت این هواپیما آن است که توانسته بود به حریم عملیاتی و حریم هوایی فلسطین اشغالی وارد شود .
حریم عملیاتی ، مسافت هوایی است که منطقه نفوذ و کنترل نیروی هوایی را تشکیل می دهد و مسافت این حریم نیز ۱۵۰ کیلومتر در عمق دریاست.
حریم هوایی معمولا حریم قانونی هر کشوری است و حدود ۷۰ کیلومتر بالای دریاست.
این هواپیما بر فراز دریای فلسطین اشغالی پرواز کرده بود جایی که سامانه های مراقبت بین المللی از ناوگانهای آمریکایی و غربی گرفته تا ناوگانهای اسرائیلی در آنجا مستقر هستند و همه آنها نیز برای حمایت از رژیم صهیونیستی در تلاشند.
این هواپیما به حریم هوایی دشمن که در مناطق فلسطین اشغالی پراکنده است وارد شد و توانست از دیوار همه سامانه‌های مراقبتی راداری عبور کند.
 این هواپیما همچنین از اماکن فرضی استخراج نفت و گاز در میدانهای نفتی اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی عبور کرده بود . اما نقطه نفوذ از حریم دریایی به حریم خشکی رژیم صهیونیستی که رسانه های اسرائیلی در مشخص کردن  آن سردرگم مانده‌اند سه نقطه فرضی است.
این هواپیما پس از ورود از یکی از این سه نقطه با عبور از سامانه «گنبد آهنین» در نوار غزه به مسیر خود ادامه داده است.
 هواپیمای شناسایی حزب الله از بالای سه پایگاه مهم نظامی رژیم صهیونیستی مانند فرماندهی منطقه جنوبی و پایگاههای تحت امر نیروی هوایی دشمن مانند پایگاه هوایی حاتسریم و دیگر پایگاهها عبور کرده است.

در هر حال این هواپیما از هر یک از این سه نقطه عبور کرده باشد به اطراف پایگاههای بزرگ نظامی و تا نزدیکی دیمونا رسیده بود.
هواپیمای شناسایی به اعتراف رژیم صهیونیستی پس از آنکه با سامانه معمولی مراقبتی بصری تشخیص داده شد رهگیری شده بود و همه فناوریها و رادارها و سامانه هایش در شناسایی این هواپیما پیش از پرواز و به هنگام پرواز و در مسیر پرواز و پس از ورود به حریم هوایی فلسطین اشغالی شکست خورده است.
سید حسن نصر الله نیز گفت: این هواپیما ، روسی نیست بلکه  ایرانی است و کادر متخصص لبنانی حزب الله نیز آن را مونتاژ کرده است.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.