المنار:مردم بحرین همچنان به راهپیمایی های اعتراض آمیز خود ادامه می دهند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۲۵
۰۰:۰۶:۲۷٫۱۲
مردم بحرین همچنان به راهپیمایی های اعتراض آمیز خود ادامه می دهند.
انور زینب خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد مقامات عربستانی در صددند با منضم شدن بحرین به عربستان سعودی تحت عنوان اتحادیه کشورهای خلیج فارس با جنبش مردم بحرین که خواهان اصلاحات در کشور هستند مقابله کنند.
مقامات بحرینی به صورت غیرمستقیم اعتراف کرده اند که نیروهای امنیتی این کشور که مورد حمایت نیروهای سپر جزیره قرار دارد با گذشت بیش از یکسال و سه ماه از به راه افتادن قیام مردمی در سرکوب راهپیمایان بحرینی شکست خورده اند.
خلیفه بن سلمان آل خلیفه در گفتگو با روزنامه الریاض عربستان گفت چالش هایی که از شرایط استثنائی سر برآورده باعث شده است تا ایجاد اتحادیه کشورهای خلیج فارس به یک مساله ضروری تبدیل شود. وی خواهان هماهنگی های بیشتر در زمینه دفاعی و امنیتی شد و برای این کار تشکیل یک سامانه امنیتی مشترک میان کشورهای حوزه خلیج فارس را پیشنهاد کرد که عامل حمایت از کشورهای این حوزه باشد.
این درخواست پیش از برگزاری کنفرانس مشورتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض ارائه داده می شود و آنگونه که وزیر امور خارجه بحرین خبر داده است در این کنفرانس ایجاد یک اتحادیه میان عربستان و بحرین مطرح خواهد شد.
دبیر کل جمعیت الوفاق در مسائلی که در پس این درخواست نهفته است ابراز تردید کرد. شیخ علی سلمان در مراسمی که تشکل پرستاری بحرین برگزار کرده بود گفت برقراری هرگونه اتحاد میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید از اراده مردمی برآمده باشد و باید در این زمینه همه پرسی صورت گیرد.
گزارشگر این شبکه تلویزیونی افزود در مناطق مختلف بحرین مردم برای ابراز همبستگی با آیت الله شیخ عیسی قاسم دست به راهپیمایی زدند و مخالفان بحرینی در مناطق کرزکان، بنی جمره، بلاد قدیم و سنابس تظاهرات برگزار کردند و شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها درخصوص هرگونه تعرضی به شیخ عیسی قاسم هشدار دادند.
فعالیت های همبستگی با جنبش اسیر نیز گسترده تر شد و در جزیره ستره، احرار مصلی، جد حفص و قریه راهپیمایی هایی انجام شد و راهپیمایان خواهان آزادی زندانیانی که اعتصاب غذا کرده اند و زندانیانی که به خاطر ابراز عقیده به زندان افتاده اند شدند.
نیروهای امنیتی بحرین با پرتاب بمب های دودزا و سمی به مقابله با راهپیمایان بحرینی برخاستند. همچنین بحرینی ها اقدام دادستانی کل بحرین در بازداشت نبیل رجب فعال حقوقی بحرینی را برای تحقیقات قضایی محکوم کردند.
در اعتراض به درخواست پادشاه بحرین برای دیدار از انگلیس در این کشور تجمع اعتراض آمیزی ترتیب داده شد و مخالفان بحرینی خواهان گسترش فعالیت های مردمی در خارج از کشور و قبل از تشکیل نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شدند. نشست این شورا که در بیست و یکم ماه مه برگزار می شود به بررسی وضع حقوق بشر در بحرین می پردازد. این در حالی است که رژیم آل خلیفه تلاش می کند تا قبل از برگزاری این نشست بیشترین حمایت کشورهای جهان را از خود جلب کند.
۰۰:۰۹:۵۲٫۱۶

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.