المپیادها و مسابقه‌های دانشجویی یک نوع مانور و قدرت نمایی است

۱۶م دیماه ،

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه اقتدار ایران تنها در گرو اقتدار نظامی نیست، گفت: المپیادها و مسابقه‌های دانشجویی یک مانور و قدرت نمایی است.

جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه علمی کشور منجر به تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت در سطح جهان شده است، گفت: امروزه جامعه جهانی ایران را نه تنها یک قدرت سیاسی بلکه به عنوان قدرت علمی می‌شناسد و آنچه سبب شکل گیری تحریم‌های شدید و گسترده (به گفته خود) علیه جمهوری اسلامی ایران شده تنها به دلیل توسعه نیروی نظامی نیست بلکه پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی نیز از دیگر عوامل است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور در آستانه یک تحول بزرگ علمی است، افزود: دنیا چاره‌ای جز برقراری تعامل و همکاری با ایران را ندارد چرا که با در پیش گرفتن سیاست‌های درهای باز در قبال کسب علم و تکمیل پروژه‌های علمی، کشور در آستانه تحول بزرگ علمی قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش با بیان اینکه مراکز علمی کشور با سایر مراکز دنیا در ارتباط است،‌ تصریح کرد: انعقاد توافق نامه‌ها و پیمان‌های دوستی و خواهری و برادری میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران با مراکز علمی دنیا، مقدمه‌ای برای فعالیتهای گسترده این مراکز در آینده است.

وی تاکید کرد: به جهت جهش علمی کشور در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که مراکز علمی دنیا برای استفاده از نوابغ و نخبگان علمی کشور دست یاری به سمت ایران دراز کنند.

هروی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ایران تنها در گرو اقتدار نظامی نیست، گفت: هدف اصلی نظام کسب اقتدار علمی بوده و تمام قوانین و سیاست گذاری‌ها در جهت رسیدن به مرزهای علمی مشخص شده در برنامه کلی است.

نماینده مردم قائنات در پایان با بیان اینکه المپیادها و مسابقه‌های دانشجویی یک نوع مانور و قدرت نمایی است، خاطر نشان کرد: حرکتی که امروزه آغاز شده در سال‌های آینده چنان رشد گسترده‌ای به خود می‌گیرد که غیر قابل تصور است چرا که نظام و رهبری فرزانه هدف اساسی را بر توسعه علمی قرار دادند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.