المپیک ۲۰۱۲ فرصتی برای تسویه حساب!

المپیک ۲۰۱۲ لندن بهترین فرصتی است تا ورزشکاران با یکدیگر تسویه حساب کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز،  هرچه  به برگزاری سی امین دوره رقابت های المپیک لندن نزدیک  می شویم دانستن اینکه  کدام یک از ورزشکاران  در این میدان بزرگ می درخشند بسیار هیجان آور است.

رایان لوکتی ، مایکل فلیپس، یوگسین بولت، و یودمان بکیب، آمریکا وچین همگی مهم ترین دوئل های بازی های تابستانی لندن را شکل می دهند.

رقیبانی که با یکدیگر حساب های تسویه نشده ای داشته و لندن ۲۰۱۲ را مکانی برای این هدف در نظر گرفته اند المپیک سی  اصل دئول های زیادی را با خود همراه دارد آنچه در زیر می آید فهرستی تصویری از مهم ترین دوئل های لندن ۲۰۱۲ است.

کابوس او مایکل فلپس است رایان لوکتی ۲۷ ساله از آمریکا، شناگری که  به خونسردی معروف بوده وبه همان سرعتی شنا می کند که فلپس می خواهد د رلندن ۲۰۱۲ تاریخ ساز شود.
ریان لوکتی مایکل فلپس دارنده ۱۴ نشان طلای المپیک همانند لوکتی در ۴ ماده انفرادی استارت خواهد زد.
 
رقابت های ۲۰۰ و ۴۰۰ متربنردی تن به تن میان این دو خواهد بود.
در جام ۲۰۱۱ این لوکتی بود که حریف سرشناس خود را با ۵ قهرمانی به فکر فرو برد ولی فلپس بازگشته است سرشار از انگیزه و اراده می خواهد بی انگیزگی چند سال گذشته خود و حریف هموطنش را همزمان به چالش بکشد.

مایکن فلپس

تا چندی  پیش همه چیز به خوبی روشن بود اگر کسی باشد که بتواند یوسین بولت را پشت سربگذارد تنها خود یوسین بولت است  مساله  تیم نیست که آیا صاعته همانند پکن ۲۰۰۸ در مادههای ۱۰۰٫۲۰۰ متر پیروز خواهد شد یا خیر
 پرسش این است که آیا می تواند رکورد خود را بهتر کند یا خیر،  این دونده جامائیکایی از چنان توانی برخوردار است که به سختی بتوان در قهرمانی اش تردیدی به خود راه داد.

 یوسین بولت

 بولت پس از خطایی که به هنگام استارت در مسابقات  قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱ داشت،  از آن رقابت کنار گذاشته شد تا هموطن جامائیکایی اش زودتر از دیگران به خط پایان و قهرمانی جهان برسد اما اکنون همه چیز دگرگون شده دست کم  از زمانیکه بکی در هر دو ماده ۱۰۰٫۲۰۰ متر بولت را در رقابت های انتخابی به گام گذاشت عنوان بازی خراب کن را به خود اختصاص داده است او چندی پیش در اوزان سویس رکورد ۸۵/۹ ثانیه را به جا گذاشت که قانع کننده بود
بولت می گوید:  نگران نیستم قهرمان المپیکم و باید به دنیا نشان دهم هنوز هم بهترین هستم

 یوهان بلیک

 برزیل با بیش از  یک تیم به لندن رفته  است آمریکایی جنوبی  ها به همه رقیبان خود اعلان جنگ داده اند دلایل خودشان را هم دارند.

 یکی از آنها هم میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ است،  از همین رو نیمار ویتا گو سیلوای ۴۲ میلیون یورویی و تازه روانه پاری سن ژرمن شده به المپیک برده شده اند.
 یک دلیل دیگر آن که پر افتخار ترین تیم ملی تاریخ فوتبال تاریخ تاکنون هرگز قهرمانی المپیک را تجربه نکرده است.

تیمار
 
میزبان المپیک سی ام برنامه های زیادی در سر دارد، چشم پوشی از دیوید بکهام و به کارگیری از بازیکنان ولزی چون کریگ بدامی ( لیورپول) و رایان گیگز، منچستر یونایتد از تیم ملی انگلیس آن هم برای نخستین بار بخشی از همین برنامه ها است ستاره منچستر یونایتد بازوبند سرگروهی را به بازو خواهد بست.

احتمال زیادی می رود که برزیل و بریتانیا فینال رویایی رقابت های فوتبال بازی های المپیک را برگزار کنند.

تیم فوتبال المپیک برتیانیا ناکامی و شرمساری پکن ۲۰۰۸ برای آمریکا بسیار بزرگ بود چین ۵۱ نشان طلا عنوان کشور شماره یک ورزش جهان را از آمریکا گرفت.

آمریکایی ها اگر چه با مدال هایی بیش از میزبانان ۲۹ به خانه باز گشتند اما تنها ۲۶ مدال طلا را با خود  به همراه بردند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.