المپیک ۲۰۱۲ لندن افتتاح شد/ اهتزاز پرچم ایران+حاشیه‌ها و تصاویر

مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن شب گذشته در محل ورزشگاه اصلی المپیک پارک برگزار شد.

 

 

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، در حالی مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره المپیک به میزبانی لندن آغاز شد که مسئولان برگزار کننده فضایی کاملا” طبیعی مانند یک روستا را برای برگزاری مراسم طراحی کرده‌اند.

سی امین دوره بازیهای المپیک لندن در شرایطی با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد که ملکه انگلیس در فیلمی ساختگی با هلی کوپتر شهر لندن را چرخید و زمانی که هلی کوپتر حامل وی به بالای ورزشگاه رسید، او به طور واقعی وارد ورزشگاه شد.

مراسم افتتاحیه سی امین دوره بازیهای المپیک تابستانی از ساعت ۲۰:۱۲ دقیقه در ورزشگاه اصلی المپیک پارک آغاز شد و از ساعت ۲۱ با به صدا درآمدن زنگ ناقوس، المپیک رسما افتتاح شد.

در این مراسم تاریخ انگلیس از اواخر قرن نوزدهم به تصویر کشیده شد و در فیلمی که قبلا ساخته شده بود با دعوت ملکه انگلیس به ورزشگاه وارد زندگی در قرن بیستم شد.ابتدای این مراسم با دهکده ای آغاز شد که نمادی از زندگی روستائیان قرون وسطی بود. سپس این دهکده در طول چند دقیقه برداشته شد و جای آن را زندگی صنعتی و کوره های ذغالی صنعتی گرفت.

در ادامه نیز بخش های متنوعی از زندگی مردم انگلیس به نمایش درآمد.

در بخش دیگری از این مراسم دنیای خواب کودکان نیز به تصویر کشیده شد که یک اهریمن سیاه پوش بلند قامت در آن نقش آفرینی می کرد و البته خیلی زود سقوط کرد!

مشعل روشن شد

مشعل سی امین دوره بازیهای المپیک لندن بامداد امروز شنبه در محل ورزشگاه اصلی المپیک پارک روشن شد.

مشعل این دوره از بازیها که از سوی دیوید بکهام از مسئولان المپیا تحویل گرفته شده بود، پس از طی مسافتی طولانی و عبور از شهرها و کشورهای مختلف بامداد امروز شنبه در محل رودخانه تایمز توسط دیوید بکهام که سوار بر قایقی بود به سایر ورزشکاران تحویل داده شد و در نهایت توسط “سرمیتو” دارنده چهار مدال طلای المپیک انگلیس در رشته قایقرانی و برخی ورزشکاران دیگر در مرکز زمین ورزشگاه روشن شد.

پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میان پرچم های شرکت کنندگان در سی امین دوره بازیهای المپیک، بر روی تپه ای در ورزشگاه المپیک پارک به اهتزاز درآمد.
پس از آنکه کاروان ورزش ایران از مقابل جایگاه رژه رفت و مورد تشویق حاضران در ورزشگاه قرار گرفت، پرچم مقدس ایران که در دستان علی مظاهری عضو تیم ملی بوکس ایران بود، بر روی تپه ای در ضلع شمالی ورزشگاه به اهتزار درآمد.

حاشیه های افتتاحیه المپیک لندن

*از نکات حاشیه ای مراسم افتتاحیه طراحی صندلی های این ورزشگاه با نور آبی هنگام رژه تیم های شرکت کننده بود که با لامپ های مخصوص تمامی سکوهای ورزشگاه آبی رنگ شده بود.

* علاقمندان و مسئولان با حضور خود در ورزشگاه، محل برگزاری مراسم افتتاحیه را مملو از جمعیت کردند.

* وجود درختان، چمن‌ها و حیوانات مختلف فضایی کاملا” طبیعی را برای تماشاگران ایجاد کرده است. مسئولان برگزار کننده پیش از اعلام کرده بودند که این مراسم کاملا انسانی و طبیعی باشد.

* هزار راهنما در اطراف محل برگزار مراسم افتتاحیه حاضر بودند که شعار مشترک آنها “همه دنیا یک ملت است” بود. راهنمایی کننده‌ها از کشورهای مختلف انتخاب شده بودند.

* هوای شهر لندن کاملا” ابری است. پیش از این پیش‌بینی شده بود بخشی از مراسم افتتاحیه زیر بارش باران برگزار شود.

* نظم خاصی در محل برگزاری مراسم وجود دارد. امکانات مناسبی برای عکاسان در نظر گرفته شده که کار را برای آنها آسان می‌کند.

* مهمانان ویژه و روسای جمهور چند کشور هم که قرار بود به ورزشگاه بیایند، در جایگاه ویژه حضور دارند و مراسم افتتاحیه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

* پیش از آغاز رسمی مراسم، ورزشگاه با پرچم‌هایی برای دقایقی به رنگ آبی درآمد.

* پیام بان‌کی‌مون،دبیرکل سازمان ملل از اسکوربرد پخش شد. وی در بخشی از سخنان خود اعلام کرده که امیدوار است در تمام دنیا صلح حاکم شود و اثری از جنگ نباشد. این بخش از پیام وی به شدت مورد استقبال حاضران در ورزشگاه قرار گرفت.

*پس از رژه کاروان‌های کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ لندن، رئیس اجرایی مسابقات سخنرانی کوتاهی انجام داد.

* پس از وی ژاک‌روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک سخنان کوتاهی انجام داد. در بخشی از سخنان ژاک‌روگ، وی به ورزشکاران مسلمان و برابری ورزشکاران زن و مرد اشاره کرد که در این لحظه دوربین‌های حاضر در مراسم زن جوذوکار عربستانی را به تصویر کشیدند. این موضوع با تشویق تماشاگران همراه بود.

* ملکه انگلیس در سخنان کوتاهی به ورزشکاران خوش ‌آمد گفت و پس از آن آتش‌بازی آغاز شد که حال و هوای خاصی به ورزشگاه المپیک لندن داد.

* هنگام اجرای مراسم آتش بازی پرچم کمیته بین‌المللی المپیک وارد شد. این پرچم توسط هفت قهرمان المپیک از جمله گیبر سیلاسی و محمدعلی کلی حمل شد.

* در ادامه طی مراسم باشکوهی مشعل المپیک روشن شد و آتش‌بازی وسیعی در رودخانه تایمز انجام شد.

* مستربین در یک کنسرت به عنوان پیانوئیست به ایفای نقش پرداخت؛ وی اواسط برنامه به رویای اول شدن در مسابقات دو ومیدانی فکر می‌کرد که البته به شکل ناجوانمردانه‌ای در حال برگزاری بود. وقتی که به خودش آمد متوجه شد که  به جای کسی دیگر مشغول نواختن پیانو است و مورد شماتت رهبر ارکستر قرار گرفته است و مجبور به ترک ورزشگاه شد!

* محمد علی کلی، قهرمان سابق بوکس جهان که به بیماری پارکینسون دچار است، برای حمل پرچم به سختی راه می‌رفت.

*کاروان ایران به پرچمداری، علی مظاهری، بوکسور تیم ملی از مقابل جایگاه مسئولان و تماشاگران رژه رفت.

*کاروان ورزشی ایران با ۵۲ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی، متشکل از ورزشکاران رشته‌های تیراندازی، ‌تیروکمان، بوکس، روئینگ، پینگ‌پنگ، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، وزنه‌برداری، شنا در این دوره از رقابت ها شرکت کرده است.

*محمد عباسی، محمد علی‌آبادی، بهرام افشارزاده و برخی از روسا و سرپرست‌های فدراسیون‌های ورزشی از جمله مسئولان ایرانی حاضر در مراسم افتتاحیه بودند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.