المیادین: آمریکا زندانی‌های داعشی را برای حملات در سوریه و عراق آزاد می‌کند

شهر حسکه سوریه از مدتی قبل صحنه فعالیت چشم‌گیر بالگردهای آمریکایی در ساعات اخیر شب است؛ در این میان اطلاعاتی درمورد اقدام این بالگردها در انتقال زندانیان داعش به مرزهای سوریه و عراق مطرح شده است.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از المیادین، برای دهمین شب متوالی، بالگردهای ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا در آسمان شهر حسکه رؤیت شده که با ارتفاع کم بر فراز محله‌های این شهر پرواز می‌کردند و فعالیت آنها در مناطق جنوبی این شهر متمرکز بود؛ جایی که در آن زندان‌های افراد مسلح داعش با تابعیت‌های مختلف وجود دارد.

منابع میدانی سوریه در مصاحبه با المیادین گفتند که بالگردهای وابسته به آمریکا به صورت روزانه چندین مرتبه زندانیان داعش را از دو زندان غویران و الصناعه در شهر حسکه به سمت پایگاه‌های خود در عراق انتقال می‌دهد. 

منابع فاش کردند که روزانه تعدادی از زندانیان که بیشتر آنها از تابعیت عراقی هستند، در محله غویران جمع می‌شوند و با بالگرد با نظارت آمریکا انتقال پیدا می‌کنند.

منابع تاکید کردند که بیش از ۱۰۰ زندانی بعد از آنکه آزاد شده و مسلح شدند، برای انجام حملات به پایگاه‌های ارتش سوریه و همپیمانان در دشت سوریه و عراق انتقال پیدا کردند.

منابع خاطرنشان کردند که آمریکا در سه ماه اخیر سال گذشته ده‌ها نیروی داعش را از زندان‌های الشدادی و حسکه به منطقه ۵۵ کیلومتری در منطقه التنف انتقال داده و آنها را برای حملات به پایگاه‌های ارتش سوریه در بادیه آماده کرد.

منابع المیادین تصریح کردند که فعالیت‌های اخیر داعش در بادیه به دلیل عملیات‌های انتقالی است که توسط آمریکا به این منطقه انجام شده است تا فعالیت‌های داعش مجدداً از سر گرفته شود و بهانه حضور نیروهای آنها در سوریه و عراق ادامه یابد.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.